Connect with us

Viral

“Yuran Free, Dapat Biasiswa, Semua Kami Tanggung! – A’LERT! PA3D0PHIL3 0N THE L00SE!

Published

on

ped0

A’LERT! PA3D0PHIL3 0N THE L00SE!

Ayat di atas sering muncul di media sosial kebelakangan ini. Namun tahukah anda mesej di sebalik pesanan tersebut?

Baca perkongsian dari doct0r wanita ini…

“Yuran Free, Dapat Biasiswa, Semua Kami Tanggung!”

Saya mer4yu agar ibu bapa berwaspada dan mengambil langkah berjaga-jaga apabila membuat keputusan menghantar anak ke pusat tahfiz /maahad yang tidak berdaftar.

Jangan mudah terp3daya dengan kata kata pnungg4ng agama yang menggunakan kalimah All4h untuk mendapatkan keperc4yaan anda. Mereka menggunakan Isl4m, kalimah Allah, hadis dan sebagainya bila bercakap dan mengenakan pakaian serba serbi nampak alim serta menj4njikan ‘biasiswa’ penuh tak perlu bayar semua ditanggung untuk memastikan anda menyer4hkan anak anak lelaki terutamanya kepada mereka. Apabila nak berhubung, semua perlu melalui mereka . Ibu bapa yang terp3daya menyerahkan anak anak kecil yang tidak tahu apa apa, yang tidak boleh melind’ungi diri mereka ke tangan pnungg4ng agama durj4na ni.

Disuruh buat s3ks 0r4l, diliw4t dan juga disuruh berc1uman dan membuat s3ks 0ral sesama mereka untuk meninggalkan rasa bers4lah pada kanak-kanak. Mereka suk4r untuk berc3rita dan meluahkan kes3dihan mereka kerana ada di antara mereka yang juga sudah buat sesama sendiri dan mereka t4kut. Pada masa yang sama, mereka juga dis0g0k dengan hadiah, bawak jalan jalan, bagi main game dan macam macam lagi. Li’cik. Memang ini str4tegi ped0fili4 – mereka menggunakan kaedah ‘entic3ment’ dan ‘entr4pment’ dan jarang sekali menggunakan ‘thre4ts’ dan ‘f0rce’. Jika kanak-kanak diugut dan dip4ksa, sebenarnya mereka tahu lagi mudah r4hsia mereka pecah apabila kanak-kanak pulang ke keluarga. Zaman sekarang , dengan ada media sosial , lagi lah mudah untuk mereka memp3ng4ruhi ibu bapa. Hanya perlu t4yang imej alim. Kolaborasi dengan orang ada peng4ruh. Dah nampak gah dan menyakinkan.

Sudah lama saya mengendalikan k3s pend3raan s3ksu4l kanak-kanak. Banyak sangat k3s yang dibawa ke h0spital. Tapi mud4h sangat pem4ngsa j4hat ni terlepas. Tak lama buka pulak di tempat baru. Kanak-kanak lain pulak menjadi m4ngsa.

Ini adalah perkara yang sangat s3rius. Ini isu kesel4matan kanak-kanak. Tapi kenapa ramai yang tak ambil s3rius? Kenapa?!

Komen Warganet :

goodgirlj4ne

“Mangsa bukan tak berani bersuara, kalau bersuara kena vic’tim bl4ming balik. So banyak lah k3s ped0phili4 terku’bur, c4se cl0sed macam tu je..”

zuniffa_manaf

“Masyarakat patut disedarkan mengenai perkara ini….kanak2 perlu dilindu’ngi n diberikan h4k yg sepatutnya ….s3dih mengenangkan nasib mereka pada ketika ini dan pada masa akan datang….mungkin Dr b0le bekerjasama dengan N G O n media….b0ngkarkan perkara ini agar pihak yang terlib4t dibawa ke muka peng4dilan….😡😡”

cikgualif84

“Pnungg4ng agama ramai pent4ksub. Pent4ksub ni memb3la mereka secara memb4bi but4. Itu belum memb3la “dia dah banyak bantu orang” “jaga 4ib, itu urusan dia dgn Tuh4n”… Sampai bila-bila Pnungg4ng ag4ma ini terus rasa sel4mat dan bermahar4jalela. Terus kuat d0c. Insya Allah saya bersama berju4ng untuk mereka.

yuki.dasamik

This is T0TALLY TRUEE!! My little cousin pun penah kena dgn ust4z dia sendiri. Kalau ber4ni nk bukak mulut, dia pu’kul smpai budak-budak yang lain pun t4kut nak bersuara.

Ya tuan-tuan. Hal sebegini benar-benar berlaku! Telah terbukti ramai kanak-kanak jadi mngsa gol0ngan ’s4kit’ yang berselindung di sebalik imej ‘4lim’.

Semoga generasi kita dilindungi daripada ‘k3cel4kaan’ sebegini!

Sumber : zahilahfilzah

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Viral

Gara-Gara Takut Disunat Lelaki Ini Nekad Lari Dari Rumah, Pulang Ke Pangkuan Keluarga Selepas 25 Tahun

Published

on

Gara-Gara Takut Disunat Lelaki Ini Nekad Lari Dari Rumah, Pulang Ke Pangkuan Keluarga Selepas 25 Tahun

Seorang lelaki berusia 38 tahun di Indonesia akhirnya pulang ke pangkuan keluarga selepas 25 tahun melarikan diri daripada rumah tanpa sebarang berita dan dianggap sudah meninggal dunia.

Disambut gembira

Difahamkan, lelaki berkenaan menghilangkan diri gara-gara takut untuk berkhatan semasa berusia tujuh tahun. Kepulangannya secara tiba-tiba itu telah mengejutkan ahli keluarganya.

Ini kerana, ahli keluarganya telah mencuba dan berusaha sedaya upaya untuk menjejaki kehilangan lelaki tersebut namun gagal ditemui.

Pun begitu, hasil kerjasama serta bantuan daripada pihak berkuasa dan sekumpulan YouTuber, akhirnya membuahkan hasil apabila ditemui di wilayah Bantul, Jogjakarta.

Kepulangannya tetap disambut gembira oleh ahli keluarga yang berkumpul di hadapan rumah.

LIHAT VIDEO DISINI

PERHATIAN: Pihak Admin RealMerah tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

 

Continue Reading

Viral

Hidu dalam-dalam, cium tuala arwah bapa buat lepas rindu… Ramai sebak tonton video anak manja ini – “Dud sayang papa!”

Published

on

Hidu dalam-dalam, cium tuala arwah bapa buat lepas rindu… Ramai sebak tonton video anak manja ini – “Dud sayang papa!”

RASA rindu pada insan yang sudah meninggal dunia merupakan satu perasaan sukar untuk dizahirkan dengan kata-kata.

Demikian juga perasaan yang membelenggu kanak-kanak lelaki bernama Luth ini terhadap arwah bapanya, Zulfikal Ami yang meninggal dunia pada 26 Disember tahun lalu.

Kisah Luth diceritakan ibunya, Amiesya di TikTok selepas melihat kegelisahan anaknya itu gara-gara menanggung rindu.

“Daripada semalam dia tak tidur. Asyik bangun keluar bilik. Apabila ditanya kenapa, dia bagi alasan nak charge telefon, kencing, makan… nak tidur tepi mama.

“Dia cakap sayang mama. Mama ikutkan sahaja kehendak dia semalam. Sedar-sedar pagi tadi cari mana Luth. Dekat ruang tamu tak ada. Rumah sunyi saja,” ujarnya.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

Menjengah ke ruangan dapur, wanita ni melihat si anak berkelakuan persis arwah bapanya yang akan bermain telefon di kedudukan sama sambil minum di meja makan di kediaman mereka di Kelantan setiap kali pulang daripada kerja.

Apabila ditanya mengenai tindakan anehnya pada pagi itu, Luth hanya mendiamkan diri tanpa sebarang jawapan.

Tanpa berlengah, si ibu menyediakan sarapan air bersama kuih muih untuk mereka sekeluarga.

Kata Amiesya dia juga menyedari bahawa seawal itu Luth sudah selesai mandi berdasarkan keadaan tuala yang bersepah.

Amiesya bersama ahli keluarganya.

Namun apabila ditanya kepada Luth, jawapan diberikan oleh anak lelakinya ini menyentap jiwa hati seorang ibu.

“Saya tanya sama ada adik (Luth) sudah mandi atau belum. Dia jawab sudah kerana nak pergi Kuala Krai dengan papa. Nak pergi kedai dua ringgit (Ecoshop).

“Saya tanya dia papa dekat mana dik? Dia jawab papa dekat kubur. Terus dia diam. Saya panggil dia masuk bilik… tiba-tiba dia menangis,” ujar si ibu.

Dia masuk bilik peluk Luth tengah tidur… itulah pelukan terakhir untuk Luth.
AMIESYA

“Dud (panggilan Luth) rindu papa… Dud sayang papa,” ujar Luth sambil memeluk tuala buruk yang sering digunakan arwah bapanya.

Pada video dimuat naik si ibu di TikTok, jelas kelihatan si anak menangis teresak-esak sambil memeluk tuala yang dimaksudkan.

Jelas ibu kepada empat cahaya mata, berkemungkinan perasaan itu sudah lama dipendam oleh Luth sejak kehilangan ayahnya sekitar sebulan lalu.

Apatah lagi menurut Amiesya, Luth merupakan anak yang paling rapat dan manja dengan suaminya.

Bercerita mengenai tanda-tanda yang ditunjukkan suaminya sebelum pergi buat selamanya, Amiesya berkata pada hari kejadian arwah pulang awal dari tempat kerjanya berbanding biasa.

“Haritu dia pulang pukul 4.55 pagi. Dia kejut suruh saya buka pintu. Terus dia masuk bilik peluk Luth tengah tidur. Itulah pelukan terakhir untuk Luth.

Zulfikal meninggal dunia pada 26 Disember 2022.

“Papa tinggalkan Luth pukul 8 pagi naik motosikal ke JPJ di Gua Musang sebab ada urusan,” imbasnya lagi.

Namun, pada jam 9 pagi wanita ini dikejutkan dengan panggilan bahawa suaminya terlibat dalam kemalangan hingga meragut nyawanya.

Begitulah yang terjadi sebagaimana telah dikongsikan Amiesya di TikTok sehingga mengundang sebak warga maya.

Untuk rekod, rakaman menunjukkan keadaan Luth menangis merindui bapanya itu ditonton lebih 3.1 juta pengguna aplikasi berkenaan.

Sumber: mStar

PERHATIAN: Pihak Admin RealMerah tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Continue Reading

Inspirasi

Warga Britain jalan kaki 547 km dari Makkah ke Madinah, hayati pengorbanan hijrah Rasulullah

Published

on

Warga Britain jalan kaki 547 km dari Makkah ke Madinah, hayati pengorbanan hijrah Rasulullah

LIMA lelaki warga Britain yang baru selesai menunaikan umrah di Tanah Suci Makkah berjalan kaki untuk menziarahi Madinah al-Munawarrah.

Perjalanan sejauh 547 kilometer (km) itu mengambil masa kira-kira 185 jam atau tujuh hari untuk kelima-lima pengembara tersebut tiba di destinasi.

Kumpulan tersebut menyatakan tujuan utama kembara itu adalah untuk merasai sendiri jerih perih yang dilalui Rasulullah SAW ketika melakukan hijrah dari Kota Makkah ke Kota Madinah pada 1400 tahun yang lalu.

“Mengikut jejak langkah Rasulullah SAW dalam pengembaraan ini membuatkan kami berasa sangat dekat dengan Rasulullah SAW dan seolah-olah kami sedang berjalan bersamanya.

“Kami belajar banyak perkara tentang Rasulullah SAW dan rasa sayang kami kepada baginda bertambah berlipat ganda,” kata Rashid Ali yang merupakan salah seorang peserta dalam kumpulan itu.

Terdahulu pada tahun 622 Masihi, Allah SWT telah memerintahkan Rasulullah SAW untuk berjirah ke Kota Madinah kerana tentangan masyarakat Arab Quraisy yang semakin hebat di Makkah.

Hijrah itu mustahak demi keselamatan Rasulullah SAW dan para sahabat serta penyebaran Islam yang perlu diteruskan.

Kumpulan itu menerima sambutan yang luar biasa dari penduduk di Madinah.

Setibanya kumpulan warga Britain itu di Madinah, mereka disambut dengan meriah, diiringi paluan kompang, dihidangi jamuan makanan dan dikerumuni penduduk tempatan yang teruja dengan pencapaian mereka.

Dua orang dari ahli kumpulan itu sebelum ini pernah mengayuh basikal dari London, Britain ke Makkah, Arab Saudi dan merupakan individu pertama dalam sejarah yang berjaya berbuat demikian.

Rata-rata warga maya yang melihat kisah mereka berasa teruja dan mengambilnya sebagai inspirasi untuk tidak mudah berputus asa dalam hidup. – ilmfeed

PERHATIAN: Pihak Admin RealMerah tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Continue Reading

Trending

WE ARA FAMILY NZ DIGITAL NETWORK