Connect with us

Viral

[V] “Saya nak nikah tahun kelima, dia minta tunggu” – Pengantin lelaki sebak… selepas 10 tahun sabar, kekasih kini jadi isteri

Published

on

[V] “Saya nak nikah tahun kelima, dia minta tunggu” – Pengantin lelaki sebak… selepas 10 tahun sabar, kekasih kini jadi isteri

PENGANTIN menangis teresak-esak di majlis pernikahan pastinya mengundang sebak tetamu yang bertandang.

Bukan mudah untuk melihat lelaki mengeluarkan air mata, apatah lagi di khalayak ramai.

Namun menerusi satu video yang tular di laman sosial, perasaan sayu itu dilepaskan saja oleh seorang pemuda sebaik selesai akad nikah.

Bercakap kepada mStar, pengantin lelaki berkenaan, Nur Alif Najmi Asri berkata, majlis pernikahannya berlangsung di Teluk Intan, Perak pada Isnin lalu.

Pemuda berusia 26 tahun itu mengakui tidak dapat menahan sebak kerana bersyukur akhirnya bergelar suami kepada wanita yang dicintainya sejak sedekad lalu.

“Kami kenal dari sekolah menengah. Bercinta selama 10 tahun. Selesai je akad, terdetik dalam hati selepas 10 tahun akhirnya dia sah menjadi milik saya.

“Walaupun bercinta lama, tapi perasaan berbeza apabila akad nikah, sesuatu yang baharu. Fasa saya jaga dan bimbing dia dengan tanggungjawab,” katanya ketika dihubungi mStar.

Pasangan ini bernikah pada 12 Disember 2022. foto instagram FitrinRuslee.Production

Lebih mesra disapa Najmi, dia mengakui sememangnya banyak cabaran dan dugaan yang dilalui sepanjang menjalinkan hubungan dengan pasangannya, Sabrina Natasha Ismail, 24.

“Tempoh 10 tahun bukan sekejap. Kalau hendak diikutkan, saya nak nikah lama dah selepas lima tahun bercinta sebaik dia tamat tingkatan enam pada 2017.

“Saya ajak berbincang untuk kahwin dulu dan tak halang kalau dia belajar masa kahwin. Tapi dia minta tunggu sehingga habis belajar di Upsi (Universiti Perguruan Sultan Idris),” ujarnya yang berasal dari Kampung Sungai Jejawai di Teluk Intan.

Bergelar suami isteri selepas 10 bercinta. foto instagram FitrinRuslee.Production

Menurut anak bongsu daripada empat beradik itu, dia bersyukur kerana mampu bertahan selama 10 tahun dengan gadis yang dicintainya sepenuh hati.

“Terus-terang saya sendiri pernah berkata dalam hati, andai kata tak ada jodoh dengan dia, perancangan Allah ni hebat kerana kami bercinta sampai 10 tahun.

“Kalau Tuhan nak bagi sampai setakat itu, saya terima. Apabila dia sah jadi isteri saya, Alhamdulillah,” katanya sambil menambah mereka bernikah kira-kira seminggu selepas majlis konvokesyen isterinya pada 5 Disember.

Najmi turut sebak pada majlis komvokesyen pasangannya (kini isteri).

Bersikap memahami, banyak bersabar dan menerimanya ketika susah serta senang antara sebab dia mampu bertahan menempuhi percintaan selama sedekad.

“Dulu saya kerja sebagai tour guide, saya jumpa ramai klien termasuk wanita tapi dia memahami. Sekarang saya buat kerja-kerja kampung macam potong rumput dan kait buah sawit dengan pendapatan lebih rendah dan tidak menentu, dia tetap menyokong saya.

Walaupun bercinta lama, tapi perasaan berbeza apabila akad nikah, sesuatu yang baharu.
NAJMI

“Saya ingat kata-kata dia sampai sekarang, ‘Kita hidup ni, rezeki Tuhan dah tulis. Cuma kita kena berusaha, jangan malas bekerja sebab macam mana rezeki nak datang’,” katanya.

Sementara itu, isteri Najmi iaitu Sabrina yang menamatkan pengajian Ijazah Sarjana Muda Pendidikan Kesusasteraan Melayu mengakui suaminya seorang yang mudah tersentuh.

Najmi banyak memberi sokongan kepada pasangannya.

Selain beberapa kali menangis teresak-esak pada majlis nikah, Sabrina atau Sab mendedahkan bahawa suaminya juga berjurai air mata pada majlis konvokesyennya.

“Dia menangis sebaik saya keluar dari dewan. Dia menangis teresak-esak sampai orang lain dengar dan tengok, saya siap tegur jangan menangis depan orang.

“Saya sebatang kara selepas mak meninggal pada tahun saya masuk belajar di Upsi. Dia banyak support saya sehingga habis belajar. Dia menangis kerana terharu saya menamatkan pengajian,” katanya.

Sumber: mStar

PERHATIAN: Pihak Admin RealMerah tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Semasa

Pasangan guru maut kemalangan, bekas pelajar luah sedih hilang kata-kata

Published

on

Pasangan guru maut kemalangan, bekas pelajar luah sedih hilang kata-kata

Pemergian pasangan guru yang meninggal dunia selepas terbabit kemalangan jalan raya di Kilometer 274, Lebuh Raya Pantai Timur 2 (LPT2), Kemaman petang tadi mengundang rasa sayu orang ramai.

Menurut laporan Harian Metro, Arbain Baharudin, 47, dan isterinya Rosmayati Bakar, 48 maut di lokasi kejadian manakala anak mereka tiga anak mereka yang cedera dirawat di Hospital Kemaman.

Menerusi laman Facebook, beberapa kenalan terutama individu yang pernah menjadi anak didik pasangan tersebut memuat naik posting meluahkan rasa sedih atas pemergian kedua-dua mangsa.

Rata-rata mengucapkan takziah dan menitipkan al-Fatihah selain mengimbau semula kenangan sewaktu hayat suami isteri berkenaan.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kemaman Superintendan Hanyan Ramlan berkata, kejadian dipercayai berlaku apabila MPV Toyota Estima dipandu Arbain terbabas ke kiri jalan sebelum merempuh pembahagi lebuh raya lalu terbalik.

Difahamkan, pasangan guru yang bertugas di Sekolah Menengah Agama Persekutuan Kajang itu tercampak lima hingga 10 meter dari kenderaan mereka dan disahkan maut di lokasi kejadian.

Sumber: Facebook search, Harian Metro (Rosli Ilham)

PERHATIAN: Pihak Admin RealMerah tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Continue Reading

Semasa

Kesian… nak beritahu ada ular, disangka mahu ayam goreng! Dah 2 kali selamatkan tuan, siapa kata kucing hitam bawa malang?

Published

on

Kesian… nak beritahu ada ular, disangka mahu ayam goreng! Dah 2 kali selamatkan tuan, siapa kata kucing hitam bawa malang?

ORANG kata kucing hitam dianggap malang, membawa petanda buruk. Betul ke?

Mungkin tanggapan itu sekadar mitos dan kepercayaan bagi sebahagian masyarakat, tidak kiralah sama ada di Malaysia atau di luar negara.

Namun, seekor kucing hitam menjadi perhatian di media sosial apabila pemiliknya mendedahkan haiwan peliharaannya itu sudah dua kali membantu menyelamatkan individu lain.

Kucing hitam yang dibela Emma sejak kecil.

Bercakap kepada mStar, pemiliknya, Nurul Irma Ismail berkata, kucing hitam yang diberi nama Bulan Gerhana itu merupakan baka domestic long hair dan berusia tujuh tahun.

Memeliharanya sejak kecil, dia yang lebih mesra disapa Emma memberitahu, kucing jantan itu merupakan haiwan yang sangat manja dan mudah dijaga.

“Kejadian pertama berlaku tiga tahun lalu di rumah keluarga saya di Bukit Wang di Jitra, Kedah. Masa tu hanya mak dan Bulan (panggilan kucing) di rumah.

“Mak saya panaskan kuali sebelum masak lauk makan tengah hari, kemudian dia pergi tengok TV kat ruang tamu sehingga lupa. Biasa la mak dah tua, usia 60an.

“Masa tengok TV, mak perasan Bulan asyik meow, dia datang ruang tamu meow-meow dan kembali ke dapur. Tapi mak saya tak kisah sangat sebab Bulan suka meow,” katanya ketika dihubungi.

Bulan sangat manja dan mudah dijaga.

Bagaimanapun, Emma yang berusia 30 tahun berkata, kucingnya itu berulang kali mengiau dan berjalan antara ruang tamu dan dapur.

“Mak pun pusing tengok dia sambil tanya kenapa? Masa tu baru mak ternampak dapur dah berasap. Kelam-kabut mak bangun dan capai tuala untuk padam api kat dapur.

“Mak melecur sikit di bahagian dagu masa nak padam sebab api dah tinggi, apabila letak tuala, api tu macam menyambar ke muka sikit.

“Apabila api dah padam baru Bulan berhenti meow. Tiada apa yang serius selain kerosakan kecil di bahagian dapur,” ujarnya.

Anggota JPAM membawa keluar ular dari kedai makan.

Menurut anak bongsu daripada tiga beradik itu lagi, insiden kedua pula baru berlaku minggu lalu di kedai makan abangnya yang terletak di hadapan rumah.

“Bulan jarang ada di kedai waktu pagi. Tapi hari tu dia di situ sampai abang dan kakak datang buka kedai kira-kira pukul 10.30 pagi. Buka je kedai, Bulan masuk sambil meow-meow.

“Kakak saya ingatkan Bulan lapar sebab dia selalu minta ayam goreng, tapi Bulan buat macam curious tentang something, dia jalan perlahan-lahan ke meja tempat bancuh air.

Sebenarnya, tak ada kucing pun yang bawa malang dalam hidup ni.
EMMA
“Bulan macam tengok sesuatu dan terus berjalan mengundur. Kakak pun hairan dan dia jenguk bawah meja nak tengok apa yang Bulan nampak,” tambahnya.

Kata Emma, alangkah terkejutnya apabila kakaknya terpandang seekor ular yang sedang melingkar di bawah meja.

Kucing hitam yang dibela Emma sejak kecil.

“Tapi bukan ular biasa, abang tengok nampak sisik besar-besar… baru tahu itu adalah ular tedung selar.

“Abang hubungi Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM) bagi membantu mengeluarkan ular tedung tu dari kedai. Lepas abang dan kakak tahu pasal ular tu Bulan pun berhenti meow.

“Alhamdulillah, semua okay dalam kejadian ni. Tapi kalau Bulan tak beritahu ada ular, tak pasti la apa yang akan jadi sebab ular tu besar betul,” katanya lagi.

Emma menolak tanggapan kucing hitam pembawa malang.

Turut membela tujuh lagi kucing, Emma yang mengusahakan bisnes dalam talian berkata, perkongsiannya itu sebenarnya untuk memberitahu bahawa sekiranya manusia menjaga haiwan dengan baik dan sempurna, dengan izin Allah ia akan menjaga dan melindungi kita juga.

“Saya juga nak ubah stereotaip orang tentang kucing hitam ni pembawa malang. Sebab Bulan kucing hitam dan dia adalah kucing paling bertuah yang saya ada.

“Sebenarnya, tak ada kucing pun yang bawa malang dalam hidup ni. Kucing pun makhluk Tuhan juga yang perlu disayangi,” katanya.

PERHATIAN: Pihak Admin RealMerah tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Continue Reading

Semasa

Lepaskan! Lepaskan! ronta si bibik. Aku tak kira, ini aku punya balas Oyen. Perebutan ini berakhir dengan.

Published

on

Lepaskan! Lepaskan! ronta si bibik. Aku tak kira, ini aku punya balas Oyen. Perebutan ini berakhir dengan.

Kucing adalah teman setia kepada manusia selain daripada bin4tang lain selain anj1ng. Sifat penyayang, lemah lembut dan kecomelan kucing menjadikan ianya bin4tang peliharaan yang amat digemari oleh penggemar kucing tidak kira jenis kucing baka yang terbaik atau kucing biasa.

Lain pula yang terjadi kepada pemilik seekor kucing yang diberi nama Trekkie ini, trekkie sangat suka akan makanan bahkan trekkie sangat suka makan makanan apa sahaja asalkan ianya makanan. Beberapa video yang menunjukkan ketekunan trekkie yang mengejar dan merebut makanan daripada pemiliknya membuatkan ramai teruja melihatnya.

Dimana sahaja ada makanan, trekkie akan segera mengejar makanan tersebut walaupun terpaksa memanjat, menerk4m mahupun merebut daripada sesiapa sahaja. Selalunya kucing ini tidak ada yang agres1f seperti trekkie sampai pandai membuka bungkusan makanan yang memang dibeli untuk trekkie.

Mempunyai lebih daripada 600 ribu pengikut di aplikasi Tik T0k membuatkan trekkie menjadi kucing yang popular dek kerana lagaknya yang agres1f dalam mengejar makanan.

LIHAT VIDEO DISINI

Walaupun begitu, baru2 ini penjaga trekkie membuat kenyataan bahawa trekkie sudah tiada lagi di dunia ini.

Tiada maklumat lengkap yang dapat dikongsikan berhubung kehilangan kucing bernama trekkie itu. Trekkie akan diingati walaupun sudah tiada dan sampai sekarang video kecomelan trekkie ini mendapat jutaaan tontonan di seluruh dunia.

PERHATIAN: Pihak Admin RealMerah tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Continue Reading

Trending

WE ARA FAMILY NZ DIGITAL NETWORK