Connect with us

Semasa

Selepas mendak’wa tidak dibayar gaji oleh majikannya, keluarga ini balik kampung dengan berjalan kaki sejauh 103 KM dari Tanjung Malim ke Bentong

Published

on

Selepas mendak’wa tidak dibayar gaji oleh majikannya, keluarga ini balik kampung dengan berjalan kaki sejauh 103 KM dari Tanjung Malim ke Bentong

Perk0ngsian beliau menceritakan bagaimana bapanya terjumpa dengan sebuah keluarga yang sedang berjalan kaki pulang ke kampung halaman, dari Tanjung Malim, Perak ke Bentong, Pahang. Agak mustahil dan mengej0tkan namun itulah yang terpaksa dilalui sekeluarga ini.

ANGGARAN PERJALANAN DARI TANJUNG MALIM KE BENTONG JIKA BERJALAN KAKI MENGGUNAKAN GOOGLE MAPS

Menurut beliau, keluarga itu terpaksa berjalan kaki untuk pulang ke kampung halaman selepas mendak.wa tidak dibayar gaji oleh majikannya sejak tiga hari lalu.

“Aku sangat tersentuh, ayah aku terserempak dengan Orang Asli ni. Sekeluarga jalan kaki dari Tanjung Malim ke Bentong.

“Google (Maps) tadi kalau jalan kaki 23 jam baru sampai. Katanya tiada duit sebab bos tak bayar gaji dah tiga hari,” k0ngsinya.

“Ayah saya tanya nak ke mana semua yang dia boleh cakap kedengaran seperti tong tong macam tu jadi ayah cuba teka yang mereka ini nak ke Bentong dan rupanya betul.

“Kemudian dapat tahu lelaki itu ada isteri dekat Bentong dan anak dia dua orang pula duduk dekat Kuala Lipis dan kerja dekat sana. Bos dia pula tak bayar gaji dia call tiga hari dah tak jawab. ” k0ngsinya kepada The Vocket.

Menyedari perjalanan yang bakal dilalui itu agak jauh, bapanya kemudiannya menumpangkan keluarga berkenaan menggunakan kereta.

Bukan sahaja menumpangkan keluarga tersebut, malah bapanya difahamkan turut memberikan bantuan berupa makanan dan wang ringgit.

Dalam perkembangan terbaru yang dikongsikan beliau di Twitter, bapanya itu difahamkan telah menurunkan keluarga berkenaan berhampiran sekatan jalan raya di berhampiran Genting Highlands.

Difahamkan bapanya juga telah memaklumkan kepada angg0ta p0lis mengenai situasi keluarga itu sebelum men!nggalkan mereka.

Perk0ngsian daripada Dania itu sehingga kini sudah pun mendapat lebih 5,000 perk0ngsian di Twitter dengan rata-rata warganet meluahkan rasa simpati terhadap keluarga berkenaan. Ia juga telah menarik perhatian beberapa pihak yang bertanyakan maklumat lanjut untuk menghulurkan bantuan.

sumber: mytvvi

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Semasa

Setelah tiga tahun ‘Menunggu’ Sebab Cov1d, wanita Jepun menikmati durian hingga menitiskan air mata, seolah dia merindui dengan kenikmatan rasa durian

Published

on

By

Setelah tiga tahun ‘Menunggu’ Sebab Cov1d, wanita Jepun menikmati durian hingga menitiskan air mata, seolah dia merindui dengan kenikmatan rasa durian

Durian merupakan buah-buahan tempatan yang digelar sebagai ‘raja buah’, tak hairanlah kalau ada yang sampai menangis apabila dapat menikmati durian, seperti wanita dari Jepun ini. Namun, masih ada juga yang tidak suka dengan buah yang satu ini kerana mempunyai bau yang agak kuat.

Bukan sahaja orang Malaysia yang jatuh cinta dengan rasa lemak berkrim buah ini, orang luar juga ada yang menggemari raja buah ini hingga sanggup datang merentas benua untuk menikmati salah satu kenikmatan dunia termasuk warga Jepun ini.

Mengeksplorasi siaran Youtube milik salah seorang warga Jepun, dia berkongsi detik menikmati durian setelah tiga tahun. Menariknya, wanita Jepun ini menikmati durian hingga menitiskan air mata, seolah dia benar-benar merindui dengan kenikmatan rasa durian.

Dalam pada itu, menerusi video Youtube yang menggunakan nama iChang RM, wanita dan pasangannya itu jelas sekali sangat menggemari buah tersebut dilihat dari ekspresi wajah setiap kali suapan lemak berkrim durian menyentuh lidah mereka berdua.

“Lama tidak berjumpa,” tegur salah seorang peniaga durian itu menandakan bahawa memang dia pernah singgah di gerai ini beberapa tahun lalu sebelum dunia dihebohkan dengan pandemik.

Lebih menarik, wanita Jepun ini juga memiliki dompet yang mempunyai bentuk seperti sepangsa durian. Menurut kapsyen yang dimuat naik bersama video berkenaan, peniaga durian tersebut mungkin mengenali mereka berdua berdasarkan dompet durian yang dimiliki oleh wanita Jepun itu.

Perkongsian video pengalaman warga yang berasal dari negara matahari terbit ini menikmati buah kebanggan Malaysia.

Sumber: iChang RM (Youtube)

Continue Reading

Semasa

Belum bertemu pengganti Vida, Iqbal mahu mencari jodoh, menangis sebelum tidur fikir soal jodoh

Published

on

By

Belum bertemu pengganti Vida, Iqbal mahu mencari jodoh, menangis sebelum tidur fikir soal jodoh

Iqbal menitiskan air mata setiap kali memikirkan soal jodoh. Sehingga kini Iqbal Zulkefli masih belum mempunyai pengganti. Sejak hubungan cinta dengan usahawan kosmetik, Datuk Seri Vida kecundang ditengah jalan.

Iqbal yang juga usahawan sensai itu menerusi laman Instastory miliknya mendedahkan perkara itu sebagai menjawab pertanyaan netizen yang ingin mengetahui statusnya terkini.

“Jujur akak nak tahu, Iqbal dah ada girfriend atau seseorang yang istimewa di hati? Jawab dengan jujur,” tanya netizen.

Antara soalan netizen yang dijawab oleh Iqbal.

Menurut Iqbal atau nama sebenarnya Ahmad Iqbal Zulkefli, mendapatkan pasangan hidup yang boleh menerima kekurangan serta susah senang bersama tidak semudah disangka.

Malah kata bekas peserta program Big Stage 2022 itu, ada masa air matanya mengalir memikirkan soal jodoh yang belum tiba sebelum tidur.

Kadang-kadang saya menitis air mata di tengah malam.
IQBAL ZULKEFLI
USAHAWAN

“Belum (kekasih). Kadang-kadang saya stres fikir tentang jodoh. Saya boleh beli apa sahaja yang saya mahu tetapi pasangan hidup, ia tak semudah itu.

“Menemui orang yang jujur, sanggup susah senang dan boleh terima segala kekurangan, ia tidak mudah. Tak semudah orang ramai bertanya ‘Iqbal bila nak kawin? Iqbal dah ada semua kenapa tak kawin? Iqbal, kawin sajalah’.

“Kadang-kadang saya menitis air mata di tengah malam. Tolong doakan saya ya,” kata Iqbal.

Sebelum ini, usahawan berusia 28 tahun itu pernah merancang untuk meminang Vida atau DSV pada tahun lalu namun hubungan mereka berakhir disebabkan konflik yang berlaku.

Iqbal mahu mencari jodoh.

Dalam pada itu, penyanyi lagu Hujan ini juga menjawab persoalan netizen yang ingin melihat gambarnya ketika zaman kanak-kanak.

“Ini gambar saya. Ketika lahir, kulit saya betul-betul gelap seperti orang India. Sampaikan orang fikir ibu saya bela anak angkat. Berganjak usia tiga tahun terus berubah muka macam cina.

“Sebelah ayah saya ada arab, pakistan, india… entahlah. Saya pun pening. Apa yang penting saya sihat,” kata Iqbal.

Continue Reading

Semasa

Yasin Rayu Keluarkan Gan’ja Daripada Senarai Nar’kotik

Published

on

By

Yasin Rayu Keluarkan Gan’ja Daripada Senarai Nar’kotik

Timbalan Pendakwa Raya, Mohd Asnawi Abu Hanipah berkata, pertu’duhan terhadap Yasin di Mahkamah Sesyen Petaling Jaya kerana menanam 17 pokok gan’ja itu kekal berdasarkan laporan kimia diterimanya. Kes pendakwaan terhadap penyanyi terkenal, Yasin Sulaiman dikekalkan mengikut Seksyen 6B (1) (a) Akta Da’dah Berbahaya (ADB) 1952.

Bagi peguam Yasin, Ariff Azami Hussein berkata pihaknya tiada bantahan terhadap permohonan berkenaan dan berterima kasih kepada pihak pendakwaan kerana menyediakan laporan kimia dalam masa singkat.

Selain itu, keadaan semasa Yasin sempat menjadi bualan orang. Dilihat tersenyum, menerusi video dikongsikan Instagram Hlive, Yasin sempat menitipkan pesan menggesa kerajaan Malaysia mengeluarkan kan’abis daripada senarai nark’otik.

“Kan’abis bukan nark’otik, satu dunia dah tahu. 40 negara antara yang maju telah membenarkan kanabis perubatan. Tuhan tak jadikan pohon kan’abis sia-sia, pohon kan’abis adalah untuk rawatan. Maka, keluarkanlah kan’abis daripada senarai nark’otik. Terima kasih semua,” katanya.

Kebanyakan netizen sebak dan bersimpati dengan nasib yang menimpa Yasin. Perkongsian video itu kemudiannya tular di beberapa platform media sosial yang lain.

Continue Reading

Trending

WE ARA FAMILY NZ DIGITAL NETWORK