Connect with us

Viral

“Sekali je pleassee..kalau sekali tak keluar anak..” – Surat Murid Perempuan Darjah 5 Pancing Budak Lelaki Darjah 6 Ajak Bersetubh

Published

on

Surat

“Sekali je pleassee..kalau sekali tak keluar anak..”

#Foto sekadar hiasan.. Emak Ayah Pastikan Anak Tak Tengok

Seorang ibu mesej saya gambar ini. Saat bercerita kepada saya, tangan beliau mengge’letar. Hampir tidak percaya, anak lelakinya darjah 6 perolehi surat dari seorang kanak kanak perempuan, darjah 5.

“Kepada ……

Nama aku ….., Darjah 5. Tak apa kalau kau tak kenal aku. Aku nak berkenalan dengan kau. Aku nak tanya, kau pernah tak bersetvbuh dengan perempuan?

Hmmm. Sebenarnya aku nak bersetvbuh dengan kau. Sekali je, please. Kalau sekali tak keluar anak. I li’ke you.”

Innalillahi Wainna Ilaihi Rajiuun.

Surat

Ini kiriman surat budak perempuan berusia 11 tahun kepada pelajar lelaki 12 tahun tau. Kalau kita yang jadi mak bapak budak lelaki ni pun mesti berada dalam sit’uasi puan berkenaan, menggel’etar dan seolah olah tidak percaya.

Idea budak perempuan berkenaan ada. Ia serius. Bukan main main. Beliau maksudkan apa yang ditulis. Bersetvbuh, sekali sahaja, tidak akan lahirkan anak.

Anak puan ini tak kenal siapakah gerangan budak perempuan berkenaan.

Ada beberapa faktor anak sekecil ini boleh jadi begitu.

  1. Masih lagi tidur seb’ilik bersama mak bapak. Saya tak pelik hal ini boleh berlaku. Kerap kali adalam program bersama budak sekolah rendah, ada yang darjah 6 pun masih tidur satu bilik dengan parents.

Apa yang mak ayah begini fikirkan? Tak pernah ke terlintas di fikiran anak ini boleh mencuri pandang jim4k yang dilakukan oleh mereka?

Expect anak dah tidur? Tak pernah ke sampai kepada mereka kisah gadis muda ketagih s3ks dek selalu tengok mak ayah berjim4k depan mata dari kecil?

  1. Ada juga budak sekolah jadi begini disebabkan pernah menonton ‘kandungan dewasa’. Samada aks’es sekali sekala atau sampai keta’gih. Tak perlu saya huraikan aspek yang ini.

Masing masing dah tahu kesannya bilamana viral kes budak lelaki 12 tahun rgol kanak kanak perempuan 4 tahun setelah terangs’ang tengok video ‘dewasa’.

Tak cukup dengan tu, beberapa hari lepas keluar lagi isu yang lebih kurang. Seorang budak lelaki 11 tahun rg0l kakak sepupu yang berusia 12 tahun. .

Puncanya sama. Terang’sang tonton video ‘dewasa’ dari telefon bimbit.

  1. Kawan kawan yang telah akses video ‘dewasa’ mengajar rakan rakannya yang lain di sekolah. Saya pernah kongsikan sebelum ni ada budak lelaki darjah 1 ajak kawan lelakinya ke tandas untuk main rg0l rg0l. Dan iya, budak ini maksudkan apa yang beliau katakan.
  2. Yang paling saya takutkan sebab yang keempat ni. Kanak kanak ini menjadi mngsa penga’ntunan s3k’sual (s3xual gr0oming) oleh individu yang dikenali atau tidak dikenali, samada di dunia nyata mahupun di alam maya.

Ada pihak yang tak bertanggu’ngjaw’ab seperti ayah, datuk, abang, sepupu, bapa sedara, abang ipar, anak pengasuh, pelajar transit, kawan kepada ayah atau individu yang ada aks’es dengannya telah membina tr’ust dengan si kecil ini untuk tujuan s3ksual.

Walau budak ini telah menjadi m’ngsa cbul atau rgol/ liiw4t (nauzubillah), tapi dia tak tahu yang dirinya m’ngsa. Pem’ngsa telah berjaya buatkan budak ini percaya perbuatan itu ok, n0rmal dan menyeronokkan.

Lepas jadi mangsa, child s3x pre’dat0r ini akan belanja makan, bagi hadiah atau lain lain ganjaran.

******

Ke’san kepada 4 perkara ini, kanak kanak yang menjadi m’ngsa s3ksual akan anggap perbuatan s3ks itu n0rmal. Beliau akan gr0om pula kawan kawannya di sekolah.

Dalam kes ini, mujurlah puan berkenaan selalu sp0tcheck beg sekolah anaknya. Kalau tak, sampai bila bila tak tahu yang anaknya terima ‘surat cinta’ ini.

Surat

Gambar hiasan

Buat mak ayah di luar sana, ini cadangan saya,

  1. Please ingatkan anak anak, jika mendengar perkataan yang tak elok kawan sebut di sekolah, kata kata ke’ji, mak”ian, ejekan, mencar’ut, lcah, terus bagi tahu mak ayah.

Parents pula kena terangkan pada anak kenapa perkataan itu tak elok atau terangkan definisinya seperti perkataan zii’na, rgol, cbul, liiw’at dan lain lain.

  1. Mak ayah juga tolong pesan kepada anak anak jika dapat surat kiriman kawan kawan terus bagi tahu parents. Tak kisahlah walau ia cinta monyet sekalipun. Yang penting, mak ayah kena tahu. Tambah tambah, anak yang masih bersekolah rendah.
  2. Jangan jemu jemu ingatkan pasal sentuhan sela’mat dan tidak sela’mat, beza antara sentuhan kasih sayang dan bersifat s3k’sual.

Juga ajar tentang priv4te part yang tak boleh disentuh, dipegang atau dira’ba (mulut, dada, kemalvan, pungg’ung, paha). Jika ia berlaku, je’rit kuat kuat, lari selam’atkan diri dan mengadu atau beri tahu parents.

  1. Paling penting, jangan kau pula jadi bdoh berji’m4k atau bercu’mbu cmbuan depan anak. Tak tahu malu ke?

Buat guru guru,

  1. Inilah dia antara anak anak didik kalian hari ini. Bermula dari sekolah tadika lagi sudah ada budak melcah.
  2. Jika cikgu dapat kes seperti ini, t0long bantu sebaik mungkin. Mereka adalah mngsa. Bukan saja saja buat macam tu. Sebab sebabnya saya dah nyatakan di atas.
  3. Jika dapat aduan dari pelajar melibatkan kes kes s3ksual, jangan anggap mereka bergurau. Budak kecil jarang menipu bab bab begini. Ambil peduli dan refer kepada guru yang berkaitan.
  4. Walau kalian bukan guru mengajar Pendidikan Kesihatan atau subjek Pendidikan Islam, jangan pernah jemu ingatkan anak didik pasal isu isu sebegini.

Lant’aklah kalau ada ibu bapa atau rakan guru yang kata kita memandai mandai. Tak kena ke anak dia memang sedap cakap. Tugas kita bersama ni.

Saya harap post ini dibaca dan dikongsi sebanyaknya oleh kalian.

Mari sama-sama jadi masyarakat yang berperanan. Jangan jadi netizen yang tahu mengec’am sahaja isu pembuangan b’ayi, s’3ks bebas atau ha’mil luar nik’ah tanpa sedar punca permas’alahan yang perlu dirawat.

Dan ia bermula dari rumah.

Reaksi Warganet

Eykien Nor –

Pernah 10 tahun lepas anak sulung lelaki saya menerima surat berdrah dari seorang murid perempuan darjah 4.

Meluahkan rasa ci’nta dan sayang padaa anak lelaki saya yang sekelas dengannya siap berpesan surat ni ditulis dengan dra’hnya sendiri dan kalau ada murid perempuan lain yang cuba mendekati anak saya dia mengu’gut akan membnuh diri.

Allahuakbar, tapi saya tak ambik pusing sangat sebab 2 minggu lepas tu dia berpindah sekolah.

Jason Chang –

Setuju sangat sangat artikel ini. Kalau di Taska, kanak kanak lelaki dan perempuan harus tidur berasi’ngan.Saya rasa masih ada sesetengah taska masih letak kanak kanak tidur beramai ramai tanpa pengasin’gan janti’na. Tilam lelaki dan perempuan hanya ada jarak sejengkal. Alasan mereka, mereka kata budak masih kecil.

Zaman sekarang dah berubah. Fikiran kita harus maju mengikut pengedaran zaman, tidak dapat take for guar’anted dengan cara lama.

Nik Yus –

Kalau saya jadi ibu pelajar ni, saya akan maklumkan pada kaunsel0r. Mak ayah budak perempuan tu kena tahu yang ank dia dah bole pikir smpai ke situ walaupn baru 11 tahun.

Budak pempuan tu kena tahu tulisan dia tu dah mela’mpau. Memang bole trace dekat sekolh. Tindakan untuk mendidik bukan nk malu’kan dia..

Rabiya Adawiya –

Dari ayat anak ini,

  1. Bersetvbuh dengan perempuan
  2. Aku nak bersetvbuh dengan kau
  3. Sekali je
  4. Kalau sekali tak keluar anak

Ayat ayat ni jelas menunjukkan bukan saja dia nampak dengan mata. Tapi anak ni dah “rasa”. Ada orang buat pada dia

Tapi anak ni tak salah. Kita kene terima bi0logi badan manusia yang akan teran’gsang dan nakkan lagi perkara yang asy’ik tu. Sebab tu anak ni boleh minta pada orang lain.

Maybe kalau perkara ni dah jadi pada anak kita ( nauzubillah) terangkan perkra paling benar.

Contoh :

Kemalvan kita memang Allah cipta untuk ada rasa se’dap. Tapi untuk budak 11 tahun tak patut ada rasa tu. Itu dah sal’ah.

Kalau ade seseorang pegang kamu kene marah walaupun ibu yang pegang. Dan kamu boleh pegang kemalvan kamu masa nak ceb0k sahaja.

Kamu boleh bagitahu ibu jika kamu rasa apa-apa pada kemalvan kamu ibu akan bantu kamu tapi kamu tak boleh buat tindak’an sendiri. Apape kamu kene bagitahu ibu. Ibu takkan marah sikit pon sayang ibu akan bantu kamu.

Tindakan ibu :

Sibukkan anak, Gembirakan hatinya. Buat banyak aktiviti pergerakan badan yang aktif

Jangan sesekali biarkan dia sendiri’an

Untuk fasa pertama sentiasa perhatikan dia mandi dan setiap pergerakannnya jika pegang kemalvan terus tegur.

Ibu kene selalu tanya anak perkembangannya

Buat anak nak cerita semua sekali. Jangan fon. Sentiasa pesan tentang bah’aya sentuhan tempat pri’vasi

Jangan sed’ih apa pon masalah, Allah tu ada.

Bila ada k3s macam macam ni naik di feed FB saya nampak lua’han ibu bapa dan cikgu dengan situasi ni. Allahu, se’dih

Sumber : Akhi Fairuz Al-Jengkawi Via edisimedia

*Posting di atas awalnya dikongsikan di laman FB Akhi Fairuz Al-Jengkawi pada 20 Aug 2019. Semoga menjadi iktibar dan dapat kita jadikan sebagai pengajar’an.

Viral

Terlepas Cakap Pasal Kahwin Lain, Dai Syed ‘Cuak’ Isteri Bagi Renungan Tajam

Published

on

By

Terlepas Cakap Pasal Kahwin Lain, Dai Syed ‘Cuak’ Isteri Bagi Renungan Tajam

Umum tahu baru-baru ini Dai Syed selamat mendirikan rumah tangga bersama pilihan hati, Hana Ismail. Perbezaan sembilan tahun di antara mereka tidak menjadi halangan untuk disatukan, malah mendapat pujian daripada netizen atas keserasian pasangan ini.

Namun, tindakan Dai Syed yang bergurau tentang kahwin lain menerusi live Instagram semalam menarik perhatian ramai.

Menerusi live yang dimuat naik seorang individu di Tiktok, dipercayai tujuan live yang dibuat pasangan selebriti itu adalah untuk membuka hadiah-hadiah yang diterima ketika majlis perkahwinan mereka.

Sementara itu, walaupun pasangan itu masih baru dalam alam perkahwinan, mereka tetap romantis dengan berbalas usikan dengan satu sama lain. Walau bagaimanapun, netizen terhibur dengan gurauan yang dibuat Dai Syed ke atas Hana dengan usikan tentang memiliki isteri lebih dari satu.

LIHAT VIDEO DISINI

Saya mintak izin dulu dari awak.

Gurauan yang dibuat Dai Syed membuatkan riak wajah isterinya itu serta merta berubah.

Dalam pada itu, segelintir warganet menasihati Hana untuk tidak berfikir ke arah itu dan doakan yang terbaik sahaja.

Sekadar info, Dai Syed dan Hana Ismail selamat diijabkabulkan jam 11.46 pagi, pada 3 Disember 2022.

KOMEN NETIZEN

Sumber: Tiktok @randomvids

PERHATIAN: Pihak Admin RealMerah tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

 

Continue Reading

Viral

[VIDEO] Dah Beberapa Bulan Tidur Di Tangga KLCC, Netizen Sebak Bila Tahu Kisah Sedih Warga Emas Ini

Published

on

By

[VIDEO] Dah Beberapa Bulan Tidur Di Tangga KLCC, Netizen Sebak Bila Tahu Kisah Sedih Warga Emas Ini

Kisah seorang lelaki warga emas yang terpaksa tidur di tangga di sekitar Kuala Lumpur City Centre (KLCC) undang sebak orang ramai.

Menerusi video yang dimuat naik oleh seorang pengguna dikenali sebagai Aisyah di TikTok, mendedahkan bahawa warga emas berkenaan sudah beberapa bulan tidur di tangga sekitar KLCC kerana tidak mempunyai rumah serta tiada orang untuk bergantung harap.

Terjumpa seorang pakcik pagi tadi masa datang KLCC, kami dalam perjalanan pulang terjumpa semula pakcik ini dekat tangga. Lepas tanya keadaan dia, ya Allah sedihnya.

Dah beberapa bulan tidur di tangga

Difahamkan, isteri dan anak-anaknya dikatakan sudah meninggal dunia. Lelaki berkenaan turut berharap agar dirinya mendapat tempat tinggal yang lebih selesa dan tidak kisah sama ada ditempatkan di rumah orang-orang tua mahupun rumah kebajikan.

LIHAT VIDEO DISINI

Mohon bantuan untuk pakcik ni. Tiada tempat tinggal. Isteri dan anak-anak sudah meninggal dunia. Dia berharap sangat ada tempat tinggal yang lebih selesa. Dah banyak bulan tidur di tangga je area KLCC.

Dapat tinggal di rumah orang tua atau rumah kebajikan pun dia bersyukur. Moga Allah permudahkan urusan pakcik ni.

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata netizen meluah rasa simpati terhadap warga emas berkenaan. Malah, ada juga di antara mereka yang turut menawarkan tempat tinggal yang lebih selesa untuk lelaki itu.

KOMEN NETIZEN

Sumber : @aishahramly96

PERHATIAN: Pihak Admin RealMerah tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Continue Reading

Viral

Tular Pengantin Terlantar Atas Katil, Isteri Reda Suami Pergi Lepas Sebulan Nikah– ‘You Janji Nak Pimpin Tangan I’

Published

on

By

Tular Pengantin Terlantar Atas Katil, Isteri Reda Suami Pergi Lepas Sebulan Nikah– ‘You Janji Nak Pimpin Tangan I’

Benarlah ungkapan jodoh, pertemuan, rezeki dan ajal di sudah ditetapkan Allah SWT sejak seseorang itu belum lahir lagi ke dunia. Sebagai hambaNya, kita perlu reda dengan segala ketentuan yang telah ditetapkan.

Seperti seorang wanita ini tabah dan reda dengan pemergian suami tercinta meskipun baru sebulan mendirikan rumah tangga.

Menerusi kisah yang dikongsikan, wanita yang dikenali dengan nama Marha selamat mendirikan rumah tangga pada 12 November 2022 lalu. Meskipun ketika hari pernikahan si suami, Hashmi terlantar atas katil disebabkan masalah kesihatan, namun pasangan ini yang berada di atas pelamin nampak ceria dan bahagia untuk melayari bahtera perkahwinan.

Selepas seminggu bergelar suami isteri, pasangan ini kemudian menyambut ulang tahun kelahiran mereka yang jatuh pada tanggal 23 November dan 1 Disember di sebuah pusat rawatan. Sambutan itu diadakan secara kecil-kecilan dengan kehadiran keluarga terdekat bagi memeriahkan suasana.

Difahamkan, keadaan si suami dikatakan semakin merosot sehinggalah Marha menerima khabar bahawa suami tercinta telah pergi buat selama-lamanya. Menerusi video di TikTok, Marha memaklumkan suaminya telah menghembuskan nafas terakhir semalam, pada 7 Disember 2022 iaitu empat minggu selepas mereka mendirikan rumah tangga. Tak dapat digambarkan betapa pilunya hati seorang isteri, namun Marha akui sudah reda dengan pemergian suami tercinta. Dia turut memohon orang ramai mendoakan buat arwah suaminya, Mohd Hshmi Bin Arifin.

Sumber: Marhashmi

PERHATIAN: Pihak Admin RealMerah tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Continue Reading

Trending

WE ARA FAMILY NZ DIGITAL NETWORK