Connect with us

Viral

“Sekali je pleassee..kalau sekali tak keluar anak..” – Surat Murid Perempuan Darjah 5 Pancing Budak Lelaki Darjah 6 Ajak Bersetubh

Published

on

Surat

“Sekali je pleassee..kalau sekali tak keluar anak..”

#Foto sekadar hiasan.. Emak Ayah Pastikan Anak Tak Tengok

Seorang ibu mesej saya gambar ini. Saat bercerita kepada saya, tangan beliau mengge’letar. Hampir tidak percaya, anak lelakinya darjah 6 perolehi surat dari seorang kanak kanak perempuan, darjah 5.

“Kepada ……

Nama aku ….., Darjah 5. Tak apa kalau kau tak kenal aku. Aku nak berkenalan dengan kau. Aku nak tanya, kau pernah tak bersetvbuh dengan perempuan?

Hmmm. Sebenarnya aku nak bersetvbuh dengan kau. Sekali je, please. Kalau sekali tak keluar anak. I li’ke you.”

Innalillahi Wainna Ilaihi Rajiuun.

Surat

Ini kiriman surat budak perempuan berusia 11 tahun kepada pelajar lelaki 12 tahun tau. Kalau kita yang jadi mak bapak budak lelaki ni pun mesti berada dalam sit’uasi puan berkenaan, menggel’etar dan seolah olah tidak percaya.

Idea budak perempuan berkenaan ada. Ia serius. Bukan main main. Beliau maksudkan apa yang ditulis. Bersetvbuh, sekali sahaja, tidak akan lahirkan anak.

Anak puan ini tak kenal siapakah gerangan budak perempuan berkenaan.

Ada beberapa faktor anak sekecil ini boleh jadi begitu.

  1. Masih lagi tidur seb’ilik bersama mak bapak. Saya tak pelik hal ini boleh berlaku. Kerap kali adalam program bersama budak sekolah rendah, ada yang darjah 6 pun masih tidur satu bilik dengan parents.

Apa yang mak ayah begini fikirkan? Tak pernah ke terlintas di fikiran anak ini boleh mencuri pandang jim4k yang dilakukan oleh mereka?

Expect anak dah tidur? Tak pernah ke sampai kepada mereka kisah gadis muda ketagih s3ks dek selalu tengok mak ayah berjim4k depan mata dari kecil?

  1. Ada juga budak sekolah jadi begini disebabkan pernah menonton ‘kandungan dewasa’. Samada aks’es sekali sekala atau sampai keta’gih. Tak perlu saya huraikan aspek yang ini.

Masing masing dah tahu kesannya bilamana viral kes budak lelaki 12 tahun rgol kanak kanak perempuan 4 tahun setelah terangs’ang tengok video ‘dewasa’.

Tak cukup dengan tu, beberapa hari lepas keluar lagi isu yang lebih kurang. Seorang budak lelaki 11 tahun rg0l kakak sepupu yang berusia 12 tahun. .

Puncanya sama. Terang’sang tonton video ‘dewasa’ dari telefon bimbit.

  1. Kawan kawan yang telah akses video ‘dewasa’ mengajar rakan rakannya yang lain di sekolah. Saya pernah kongsikan sebelum ni ada budak lelaki darjah 1 ajak kawan lelakinya ke tandas untuk main rg0l rg0l. Dan iya, budak ini maksudkan apa yang beliau katakan.
  2. Yang paling saya takutkan sebab yang keempat ni. Kanak kanak ini menjadi mngsa penga’ntunan s3k’sual (s3xual gr0oming) oleh individu yang dikenali atau tidak dikenali, samada di dunia nyata mahupun di alam maya.

Ada pihak yang tak bertanggu’ngjaw’ab seperti ayah, datuk, abang, sepupu, bapa sedara, abang ipar, anak pengasuh, pelajar transit, kawan kepada ayah atau individu yang ada aks’es dengannya telah membina tr’ust dengan si kecil ini untuk tujuan s3ksual.

Walau budak ini telah menjadi m’ngsa cbul atau rgol/ liiw4t (nauzubillah), tapi dia tak tahu yang dirinya m’ngsa. Pem’ngsa telah berjaya buatkan budak ini percaya perbuatan itu ok, n0rmal dan menyeronokkan.

Lepas jadi mangsa, child s3x pre’dat0r ini akan belanja makan, bagi hadiah atau lain lain ganjaran.

******

Ke’san kepada 4 perkara ini, kanak kanak yang menjadi m’ngsa s3ksual akan anggap perbuatan s3ks itu n0rmal. Beliau akan gr0om pula kawan kawannya di sekolah.

Dalam kes ini, mujurlah puan berkenaan selalu sp0tcheck beg sekolah anaknya. Kalau tak, sampai bila bila tak tahu yang anaknya terima ‘surat cinta’ ini.

Surat

Gambar hiasan

Buat mak ayah di luar sana, ini cadangan saya,

  1. Please ingatkan anak anak, jika mendengar perkataan yang tak elok kawan sebut di sekolah, kata kata ke’ji, mak”ian, ejekan, mencar’ut, lcah, terus bagi tahu mak ayah.

Parents pula kena terangkan pada anak kenapa perkataan itu tak elok atau terangkan definisinya seperti perkataan zii’na, rgol, cbul, liiw’at dan lain lain.

  1. Mak ayah juga tolong pesan kepada anak anak jika dapat surat kiriman kawan kawan terus bagi tahu parents. Tak kisahlah walau ia cinta monyet sekalipun. Yang penting, mak ayah kena tahu. Tambah tambah, anak yang masih bersekolah rendah.
  2. Jangan jemu jemu ingatkan pasal sentuhan sela’mat dan tidak sela’mat, beza antara sentuhan kasih sayang dan bersifat s3k’sual.

Juga ajar tentang priv4te part yang tak boleh disentuh, dipegang atau dira’ba (mulut, dada, kemalvan, pungg’ung, paha). Jika ia berlaku, je’rit kuat kuat, lari selam’atkan diri dan mengadu atau beri tahu parents.

  1. Paling penting, jangan kau pula jadi bdoh berji’m4k atau bercu’mbu cmbuan depan anak. Tak tahu malu ke?

Buat guru guru,

  1. Inilah dia antara anak anak didik kalian hari ini. Bermula dari sekolah tadika lagi sudah ada budak melcah.
  2. Jika cikgu dapat kes seperti ini, t0long bantu sebaik mungkin. Mereka adalah mngsa. Bukan saja saja buat macam tu. Sebab sebabnya saya dah nyatakan di atas.
  3. Jika dapat aduan dari pelajar melibatkan kes kes s3ksual, jangan anggap mereka bergurau. Budak kecil jarang menipu bab bab begini. Ambil peduli dan refer kepada guru yang berkaitan.
  4. Walau kalian bukan guru mengajar Pendidikan Kesihatan atau subjek Pendidikan Islam, jangan pernah jemu ingatkan anak didik pasal isu isu sebegini.

Lant’aklah kalau ada ibu bapa atau rakan guru yang kata kita memandai mandai. Tak kena ke anak dia memang sedap cakap. Tugas kita bersama ni.

Saya harap post ini dibaca dan dikongsi sebanyaknya oleh kalian.

Mari sama-sama jadi masyarakat yang berperanan. Jangan jadi netizen yang tahu mengec’am sahaja isu pembuangan b’ayi, s’3ks bebas atau ha’mil luar nik’ah tanpa sedar punca permas’alahan yang perlu dirawat.

Dan ia bermula dari rumah.

Reaksi Warganet

Eykien Nor –

Pernah 10 tahun lepas anak sulung lelaki saya menerima surat berdrah dari seorang murid perempuan darjah 4.

Meluahkan rasa ci’nta dan sayang padaa anak lelaki saya yang sekelas dengannya siap berpesan surat ni ditulis dengan dra’hnya sendiri dan kalau ada murid perempuan lain yang cuba mendekati anak saya dia mengu’gut akan membnuh diri.

Allahuakbar, tapi saya tak ambik pusing sangat sebab 2 minggu lepas tu dia berpindah sekolah.

Jason Chang –

Setuju sangat sangat artikel ini. Kalau di Taska, kanak kanak lelaki dan perempuan harus tidur berasi’ngan.Saya rasa masih ada sesetengah taska masih letak kanak kanak tidur beramai ramai tanpa pengasin’gan janti’na. Tilam lelaki dan perempuan hanya ada jarak sejengkal. Alasan mereka, mereka kata budak masih kecil.

Zaman sekarang dah berubah. Fikiran kita harus maju mengikut pengedaran zaman, tidak dapat take for guar’anted dengan cara lama.

Nik Yus –

Kalau saya jadi ibu pelajar ni, saya akan maklumkan pada kaunsel0r. Mak ayah budak perempuan tu kena tahu yang ank dia dah bole pikir smpai ke situ walaupn baru 11 tahun.

Budak pempuan tu kena tahu tulisan dia tu dah mela’mpau. Memang bole trace dekat sekolh. Tindakan untuk mendidik bukan nk malu’kan dia..

Rabiya Adawiya –

Dari ayat anak ini,

  1. Bersetvbuh dengan perempuan
  2. Aku nak bersetvbuh dengan kau
  3. Sekali je
  4. Kalau sekali tak keluar anak

Ayat ayat ni jelas menunjukkan bukan saja dia nampak dengan mata. Tapi anak ni dah “rasa”. Ada orang buat pada dia

Tapi anak ni tak salah. Kita kene terima bi0logi badan manusia yang akan teran’gsang dan nakkan lagi perkara yang asy’ik tu. Sebab tu anak ni boleh minta pada orang lain.

Maybe kalau perkara ni dah jadi pada anak kita ( nauzubillah) terangkan perkra paling benar.

Contoh :

Kemalvan kita memang Allah cipta untuk ada rasa se’dap. Tapi untuk budak 11 tahun tak patut ada rasa tu. Itu dah sal’ah.

Kalau ade seseorang pegang kamu kene marah walaupun ibu yang pegang. Dan kamu boleh pegang kemalvan kamu masa nak ceb0k sahaja.

Kamu boleh bagitahu ibu jika kamu rasa apa-apa pada kemalvan kamu ibu akan bantu kamu tapi kamu tak boleh buat tindak’an sendiri. Apape kamu kene bagitahu ibu. Ibu takkan marah sikit pon sayang ibu akan bantu kamu.

Tindakan ibu :

Sibukkan anak, Gembirakan hatinya. Buat banyak aktiviti pergerakan badan yang aktif

Jangan sesekali biarkan dia sendiri’an

Untuk fasa pertama sentiasa perhatikan dia mandi dan setiap pergerakannnya jika pegang kemalvan terus tegur.

Ibu kene selalu tanya anak perkembangannya

Buat anak nak cerita semua sekali. Jangan fon. Sentiasa pesan tentang bah’aya sentuhan tempat pri’vasi

Jangan sed’ih apa pon masalah, Allah tu ada.

Bila ada k3s macam macam ni naik di feed FB saya nampak lua’han ibu bapa dan cikgu dengan situasi ni. Allahu, se’dih

Sumber : Akhi Fairuz Al-Jengkawi Via edisimedia

*Posting di atas awalnya dikongsikan di laman FB Akhi Fairuz Al-Jengkawi pada 20 Aug 2019. Semoga menjadi iktibar dan dapat kita jadikan sebagai pengajar’an.

Viral

Gara-gara pusat kesihatan didakwa enggan meminjamkan ambulans, jenazah terpaksa diusung dengan berjalan kaki sejauh 13 kilometer

Published

on

By

Gara-gara pusat kesihatan didakwa enggan meminjamkan ambulans, jenazah terpaksa diusung dengan berjalan kaki sejauh 13 kilometer

Indonesia, gara-gara sebuah pusat kesihatan didakwa enggan meminjamkan ambulans. Jenazah seorang wanita terpaksa diusung dengan berjalan kaki sejauh 13 kilometer (km),

Menerusi satu video berdurasi 25 saat, jenazah yang berada di dalam keranda diusung oleh beberapa orang yang berjalan kaki di jalan raya.

Mengesahkan kejadian yang berlaku, Fenny Tadius yang merupakan anak saudara kepada jenazah menjelaskan ibu saudaranya dirawat di sebuah pusat kesihatan, Isnin lalu.

Namun, keadaan ibu saudaranya semakin tenat sehingga keluarga mahu membawanya pulang untuk dirawat di rumah.

“Maka pihak keluarga meminta pihak pusat kesihatan untuk menghantar ibu saudaranya pulang kerana keluarga fikir bahawa apabila orang tua kami meninggal dunia, tidak akan diantar oleh ambulans.

“Ini kerana terdapat kenyataan daripada pihak pusat kesihatan bahawa ambulans tidak boleh menghantar jenazah,” kata Fenny kepada Kompas.com pada Ahad.

VIDEO :

Bagaimanapun kata Fenny, permintaan keluarganya ditolak oleh pusat kesihatan tersebut.

Pasrah dengan keadaan itu, keluarga Fenny menjaga ibu saudaranya sehingga meninggal dunia pada Selasa.

Fenny dan keluarganya mengakui kecewa meskipun ibu saudaranya meninggal dunia, pihak pusat kesihatan tetap menolak untuk menghantar jenazah.

Pusat kesihatan didakwa menegaskan bahawa ambulans hanya digunakan untuk membawa pesakit yang sedang sakit.

Keadaan tersebut membuatkan keluarganya terpaksa mengusung jenazah pulang ke rumah sejauh 13km.

Susulan kejadian yang tular, ketua daerah Mamuju, Sutinah Suhardu memohon maaf dan kesal dengan tindakan pusat kesihatan berkenaan yang tidak mempunyai inisiatif untuk menghantar jenazah.

Sutinah turut mengarahkan semua ketua pusat kesihatan supaya mengendalikan penghantaran jenazah dari pusat kesihatan ke rumah pengebumian sekiranya tidak berlaku kecemasan di pusat masing-masing.

Komen Netizen Malaysia :


Sumber : mstar

Continue Reading

Viral

Suami didakwa tergamak membuang isterinya yang terlantar s4kit akibat str0ke dalam hutan

Published

on

By

Suami didakwa tergamak membuang isterinya yang terlantar s4kit akibat str0ke dalam hutan

Indonesia – Sudah tidak sanggup lagi menjaga, seorang suami didakwa tergamak membuang isterinya yang terlantar s4kit akibat str0ke dalam hutan.

Memetik Tribunnews, kejadian tersebut menjadi bualan netizen selepas seorang individu memuat naik kisah tersebut di laman Facebook miliknya pada 9 Ogos 2022 lalu.

Menerusi gambar yang dimuat naik, kelihatan seorang wanita yang tengah duduk di bawah sebatang pokok besar dengan hanya beralaskan sehelai kain.

Difahamkan, wanita tersebut berasal dari Desa Lewo Baru Kecamatan Malangbong ditemui di sebuah kawasan hutan Cikampek.

Menurutnya, dia telah tiga hari ditinggalkan oleh suami dan telah dibawa keluar dari kawasan tersebut serta dibawa di pejabat perhutanan.

“Jika ada sesiapa yang mengenali beliau sama ada jiran dan sebagainya, minta jasa baik kalian untuk menghubungi keluarganya, terima kasih,” tulis Andree, lapor Tribunnews.

Dalam pada itu, ketua Kampung Lewo Wetan, Nova Wylian mengaku Ikah merupakan penduduk di kampungnya. Namun, menurutnya dia dan suaminya telah berpindah ke Cianjur.

Memetik Tribunnews, wanita warga emas itu ditinggalkan dipercayai kerana si suami sudah tidak sanggup lagi menjaganya.

M4ngsa telah dibawa ke h0spital wilayah Karawang untuk pemeriksaan kesihatan. Keluarga wanita tersebut sudahpun maklum dengan lap0ran itu dan akan membawanya pulang ke rumah.

Sumber : Siakapkeli

Continue Reading

Viral

Aksi gel3k Shima bersama Aliff dikec4m teruk netizen, “Kalau kata luc4h itu mungkin kerana mereka terlalu banyak berimagin4si”

Published

on

By

Aksi gel3k Shima bersama Aliff dikec4m teruk netizen, “Kalau kata luc4h itu mungkin kerana mereka terlalu banyak berimagin4si”

Penyanyi B4by Shima turut menerima tempias kec4man netizen gara-gara video teaser lagu baharu yang dimuat naik oleh usahawan Datuk Seri Aliff Syukri kerana dilihat kurang sopan ekoran bergel3k dan berpakaian mencolok mata.

Shima atau Nur Ashimah Ramli, 30, enggan ambil pusing dengan komen pedas netizen malah sudah terbiasa dengan situasi berkenaan.

Baginya, 4mengatakan aksinya keterlaluan atau luc4-h hanyalah imaginasi penonton yang terfikir ke arah itu.

Aksi gel3k Shima bersama Aliff dikec4m teruk netizen

“Saya tidak ambil kisah dengan komen netizen lagi sebab memang tidak boleh dikawal apa yang mereka mahu katakan. Kalau kata luc4h itu mungkin kerana mereka terlalu banyak berimagin4si.

“Biarlah orang nak kec4m. Saya tidak boleh halang semua itu,” katanya kepada mStar.

Sementara itu, Shima turut menjawab kekeliruan peminat tentang kerjasama bersama Aliff dalam lagu berjudul Baby Sayang itu kerana sebelum ini hubungan mereka dikatakan tidak baik.

Berada di bawah satu syarikat pengurusan, Shima menjelaskan tidak menjadi kesalahan untuk mereka berduet dalam lagu tersebut dan isu pertelingk4han antara mereka sebelum ini sudah pun selesai.

“Saya ada bertemu Aliff sebelum ini dan kami saling bermaaf-maafan. Cuma perkara tersebut saya tidak pernah kongsi di media sosial. Semuanya sudah selesai.

Kalau kata luc4h itu mungkin kerana mereka terlalu banyak berim4ginasi

BABY SHIMA

PENYANYI

“Sekarang kami di bawah syarikat pengurusan yang sama, jadi apa salahnya buat kerjasama dengan tampil lagu baharu ini,” jelasnya.

Terdahulu video yang dimuat naik oleh Aliff mendapat respons netizen yang merasakan aksi mereka keterlaluan.

Shima enggan ambil pusing kecaman netizen.

Isu ini juga mendapat perhatian pendakwah bebas Da’i Wan Dazrin yang menganggap tegvrannya terhadap Aliff sebelum ini sia-sia kerana masih terus melakukan kaedah pemasaran sebegitu.

Sebelum ini Aliff dipanggil oleh pihak Suruhanjaya Komunikasi & Multimedia Malaysia (SKMM) untuk memberi keterangan dan menerima krit1kan teruk selepas tampil dengan lagu Kelepok Raya yang menunjukkan aksi lelaki l3mbut menari.

Sumber : mStar

Continue Reading

Trending

WE ARA FAMILY NZ DIGITAL NETWORK