Connect with us

Viral

Sebak! Hasrat Ingin Beraya Bersama, Perantau Kehilangan Ibu Pada Hari Kepulangannya Ke Kampung

Published

on

Air mata mengalir deras melihat video ini…

2 tahun yang lepas, ada di kalangan kita yang tidak dapat balik merayakan Aidilfitri bersama keluarga dek kerana P K P yang dilaksanakan semenjak pand3mic C0VlD-I9. Akhirnya, setelah 2 tahun melewati wab4k yang berlaku, kerajaan kini membenarkan pergerakan untuk pulang ke kampung untuk balik beraya.

Namun, tidak semua kepulangan diakhiri dengan kegembiraan.

Seperti video yang tular ini, seorang anak perantau kehilangan ibunya ketika dia dalam perjalanan untuk pulang ke kampung.

Dalam video yang tular, dari jauh kelihatan si anak berlari menuju ke kubur ibunya. Jelas kelihatan tangisan si anak melihat jen4zah si ibu di sebalik pelitup muka. Berjurai-jurai air mata menatap wajah insan yang disayangi buat kali terakhir..

Apa tidaknya, setelah lama tidak pulang ke kampung untuk bertemu keluarga, kepulangannya pula dikejutkan dengan pemergian ibu tersayang.

Tidak tercapai hasratnya untuk menyambut Aidilfitri bersama ibunya. Kepulangan yang sepatutnya penuh keriangan bertukar menjadi kesedihan…

perantau

Perkongsian daripada Page 8hannel :

Air mata mengalir saksikan video ini. Pada asalnya seorang saudari kita gembira dapat pulang ke Tawau.

Tapi, ibunya telah meninggal dunia semasa beliau dalam perjalanan pulang ke sini.

Tempat pertemuan beliau dengan ibunya bukan di rumah tapi di tanah perkuburan. Ini jugalah kali terakhir beliau dapat menatap wajah ibunya.

Kepulangan yang sepatutnya penuh keriangan bertukar menjadi pengalaman yang perit kepada beliau.

Ayuh warga Tawau, mari kita doakan saudari kita ini. Semoga beliau dikurniakan ketabahan untuk melalui dugaan ini.

Video yang tular :

Meninjau ke ruangan komen, rata-rata netizen bersimpati dengan kejadian yang berlaku dan mendoakan agar gadis tersebut redha dan tabah dengan ujian yang menimpa.

Komen warganet :

Siti Misbah

Saat belari demi menatap wajah ibu nya sdh dpt d rasakn betapa sayunya hati… al fatihah semoga arwah d permudahkan jalan utk ke syurga inshaa allah

Sitti Nour Riah

Allahu… sedih nya semoga adik sekeluarga d berikan ketabahan & kekuatan..semoga roh ibu adik d tempat kan d kalangan orang yg beriman & solehah..Al- Fatihah

Nur Aisyah

Ya Allah skit nya kehilangan mama.. sya 7tahun tanpa mak, skit betul.. rasa kehilangan mak..sampai skg terasa betul kehilangan seorang IBU.. .. berlinang airmata bila nampak video ni , semoga kakak dlm video ni reda atas pemergian mama nya, Innalillahiwainnailahirojiun.. semoga roh arwah dicucuri rahmat🤲🏻 Salam takziah..

Sue Zarazul

Salam takziah..memang sedih bila kehilangan org yg tersayang,lebih2 lagi dlm bulan Ramadhan..Hasrat ingin beraya bersama,tpi sdh ketentuan ilahi..Sama la kita sis,ibu pergi menghadap ilahi pd Ramdhan ke 2..hasrat kakak pulang pada hari tu tak kesampaian bertemu 4rwah mak..Hanya lewat sejam 4rwah pergi,kakak bru sampai ke twu..dan meningalkan kami semua..Al fatihah😢

Sumber: Fb Jasman Aman

Viral

Terlepas Cakap Pasal Kahwin Lain, Dai Syed ‘Cuak’ Isteri Bagi Renungan Tajam

Published

on

By

Terlepas Cakap Pasal Kahwin Lain, Dai Syed ‘Cuak’ Isteri Bagi Renungan Tajam

Umum tahu baru-baru ini Dai Syed selamat mendirikan rumah tangga bersama pilihan hati, Hana Ismail. Perbezaan sembilan tahun di antara mereka tidak menjadi halangan untuk disatukan, malah mendapat pujian daripada netizen atas keserasian pasangan ini.

Namun, tindakan Dai Syed yang bergurau tentang kahwin lain menerusi live Instagram semalam menarik perhatian ramai.

Menerusi live yang dimuat naik seorang individu di Tiktok, dipercayai tujuan live yang dibuat pasangan selebriti itu adalah untuk membuka hadiah-hadiah yang diterima ketika majlis perkahwinan mereka.

Sementara itu, walaupun pasangan itu masih baru dalam alam perkahwinan, mereka tetap romantis dengan berbalas usikan dengan satu sama lain. Walau bagaimanapun, netizen terhibur dengan gurauan yang dibuat Dai Syed ke atas Hana dengan usikan tentang memiliki isteri lebih dari satu.

LIHAT VIDEO DISINI

Saya mintak izin dulu dari awak.

Gurauan yang dibuat Dai Syed membuatkan riak wajah isterinya itu serta merta berubah.

Dalam pada itu, segelintir warganet menasihati Hana untuk tidak berfikir ke arah itu dan doakan yang terbaik sahaja.

Sekadar info, Dai Syed dan Hana Ismail selamat diijabkabulkan jam 11.46 pagi, pada 3 Disember 2022.

KOMEN NETIZEN

Sumber: Tiktok @randomvids

PERHATIAN: Pihak Admin RealMerah tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

 

Continue Reading

Viral

[VIDEO] Dah Beberapa Bulan Tidur Di Tangga KLCC, Netizen Sebak Bila Tahu Kisah Sedih Warga Emas Ini

Published

on

By

[VIDEO] Dah Beberapa Bulan Tidur Di Tangga KLCC, Netizen Sebak Bila Tahu Kisah Sedih Warga Emas Ini

Kisah seorang lelaki warga emas yang terpaksa tidur di tangga di sekitar Kuala Lumpur City Centre (KLCC) undang sebak orang ramai.

Menerusi video yang dimuat naik oleh seorang pengguna dikenali sebagai Aisyah di TikTok, mendedahkan bahawa warga emas berkenaan sudah beberapa bulan tidur di tangga sekitar KLCC kerana tidak mempunyai rumah serta tiada orang untuk bergantung harap.

Terjumpa seorang pakcik pagi tadi masa datang KLCC, kami dalam perjalanan pulang terjumpa semula pakcik ini dekat tangga. Lepas tanya keadaan dia, ya Allah sedihnya.

Dah beberapa bulan tidur di tangga

Difahamkan, isteri dan anak-anaknya dikatakan sudah meninggal dunia. Lelaki berkenaan turut berharap agar dirinya mendapat tempat tinggal yang lebih selesa dan tidak kisah sama ada ditempatkan di rumah orang-orang tua mahupun rumah kebajikan.

LIHAT VIDEO DISINI

Mohon bantuan untuk pakcik ni. Tiada tempat tinggal. Isteri dan anak-anak sudah meninggal dunia. Dia berharap sangat ada tempat tinggal yang lebih selesa. Dah banyak bulan tidur di tangga je area KLCC.

Dapat tinggal di rumah orang tua atau rumah kebajikan pun dia bersyukur. Moga Allah permudahkan urusan pakcik ni.

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata netizen meluah rasa simpati terhadap warga emas berkenaan. Malah, ada juga di antara mereka yang turut menawarkan tempat tinggal yang lebih selesa untuk lelaki itu.

KOMEN NETIZEN

Sumber : @aishahramly96

PERHATIAN: Pihak Admin RealMerah tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Continue Reading

Viral

Tular Pengantin Terlantar Atas Katil, Isteri Reda Suami Pergi Lepas Sebulan Nikah– ‘You Janji Nak Pimpin Tangan I’

Published

on

By

Tular Pengantin Terlantar Atas Katil, Isteri Reda Suami Pergi Lepas Sebulan Nikah– ‘You Janji Nak Pimpin Tangan I’

Benarlah ungkapan jodoh, pertemuan, rezeki dan ajal di sudah ditetapkan Allah SWT sejak seseorang itu belum lahir lagi ke dunia. Sebagai hambaNya, kita perlu reda dengan segala ketentuan yang telah ditetapkan.

Seperti seorang wanita ini tabah dan reda dengan pemergian suami tercinta meskipun baru sebulan mendirikan rumah tangga.

Menerusi kisah yang dikongsikan, wanita yang dikenali dengan nama Marha selamat mendirikan rumah tangga pada 12 November 2022 lalu. Meskipun ketika hari pernikahan si suami, Hashmi terlantar atas katil disebabkan masalah kesihatan, namun pasangan ini yang berada di atas pelamin nampak ceria dan bahagia untuk melayari bahtera perkahwinan.

Selepas seminggu bergelar suami isteri, pasangan ini kemudian menyambut ulang tahun kelahiran mereka yang jatuh pada tanggal 23 November dan 1 Disember di sebuah pusat rawatan. Sambutan itu diadakan secara kecil-kecilan dengan kehadiran keluarga terdekat bagi memeriahkan suasana.

Difahamkan, keadaan si suami dikatakan semakin merosot sehinggalah Marha menerima khabar bahawa suami tercinta telah pergi buat selama-lamanya. Menerusi video di TikTok, Marha memaklumkan suaminya telah menghembuskan nafas terakhir semalam, pada 7 Disember 2022 iaitu empat minggu selepas mereka mendirikan rumah tangga. Tak dapat digambarkan betapa pilunya hati seorang isteri, namun Marha akui sudah reda dengan pemergian suami tercinta. Dia turut memohon orang ramai mendoakan buat arwah suaminya, Mohd Hshmi Bin Arifin.

Sumber: Marhashmi

PERHATIAN: Pihak Admin RealMerah tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Continue Reading

Trending

WE ARA FAMILY NZ DIGITAL NETWORK