Connect with us

Isu Semasa

N4has Bas Ekspres: Bapa Cari Anak di Wad Kecemasan, Rupanya J4sad Di Bilik M4yat…

Published

on

bapa

Remuk hati seorang bapa apabila anak yang disangka hanya terbabit dalam kem4langan biasa dan dirawat ke unit kecem4san adalah antara empat yang m4ut dalam nahas di Kilometer 29 Jalan Kuala Terengganu-Kota Bharu berhampiran Kampung Lingai, Kuala Nerus, Kuala Terengganu semalam.

CARI ANAK DI WAD KECEM4SAN, RUPANYA JASAD DI BILIK M4YAT

Memetik laporan Berita Harian, Jusoh Abd Rahman, 78, merupakan bapa kepada Mohammad Saufi , 34, yang m4ut bersama tiga lagi rakannya selepas van dinaiki mereka terbabit dalam kem4langan membabitkan empat kenderaan termasuk sebuah bas ekspres jam 6.22 petang.

bapa

Menurut Jusoh, dia yang berada di rumah dimaklumkan anak kelima daripada lapan beradik terbabit dalam kem4langan ketika berbuka puasa. Menjadi kebiasaan anaknya berbuka puasa bersamanya, isteri dan dua adiknya di rumah mereka di Kampung Losong Haji Mat Shafie, namun hingga jam 7 malam, 4rwah tidak sampai di rumah.

“Tunggu juga dia balik dan ingatkan dia ada kerja tetapi tiba-tiba dimaklumkan anak kem4langan sebelum anak bongsu hubungi anak kedua saya yang tinggal di Manir.”

“Kami segera ke unit kecem4san namun pelik sebab nama anak tiada di situ sebelum ternampak trak p0lis yang bawa m4yat dan dimaklumkan anak antara yang m4ut dalam kemalangan itu,” katanya ditemui di Jabatan Perubatan Forensik Hospital Sultanah Nur Zahirah malam tadi.

TAK SEDAP HATI NAMA TIADA DI UNIT KECEMASAN

bapa

Gambar: BH Online

Sementara itu Berita Harian juga menemui, Othman, 45, yang juga abang kepada Allahyarham Mohammad Saufi berkata, dia yang tinggal di Manir segera ke rumah keluarganya sebaik dimaklumkan kejadian berkenaan.

“Ketika itu, kami hanya dimaklumkan arw4h kema4langan tetapi mula rasa tak sedap hati apabila nama adik tiada di unit kecem4san. Saya cuba hubungi kawan-kawan sekerja 4rwah tetapi tiada jawapan dan mula rasa tidak sedap hati sebelum kami ternampak kenderaan p0lis.

“Tidak lama kemudian, keluarga kepada rakan arwah minta pergi ke bilik m4yat,” katanya.

bapa

Gambar: BH Online

Dalam kem4langan jam 6.22 petang, pemandu van Kairol Arman Kamrudin, 38, bersama tiga penumpang, Syed Mohd Syukri Tuan Yahya, 36; Mohammad Saufi Jusoh, 34, dan Mohd Shahlan Mat Saat, 37, m4ut di tempat kejadian.

Ketua Jabatan Sias4tan dan Penguatkuasaan Trafik Terengganu Superintendan Ismail Man berkata kejadian dipercayai berlaku ketika van Daihatsu dinaiki empat m4ngsa yang bekerja sebagai juruteknik dalam perjalanan dari arah Besut menghala ke Kuala Terengganu.

Beliau berkata, sebaik tiba di tempat kejadian, van dipandu Kairol Arman dikatakan cuba mem0tong sebuah kenderaan yang berada di hadapan namun g4gal lalu bergesel dengan kereta Proton Persona dari arah bertentangan.

Katanya, semua m4yat dibawa ke Jabatan Perubatan Forensik Hospital Sultanah Nur Zahirah di sini untuk tindakan lanjut sebelum diserahkan kepada keluarga untuk urusan peng3bumian.

Sumber: Berita Harian via siraplimau

Isu Semasa

Duit tak cukup nak beli susu anak, ibu ganti air rebusan nasi… Syukur jiran bagi RM10 upah cuci longkang buat beli sardin dan beras

Published

on

Duit tak cukup nak beli susu anak, ibu ganti air rebusan nasi… Syukur jiran bagi RM10 upah cuci longkang buat beli sardin dan beras

JANGANKAN nak dekat, bau busuk longkang pun orang tak sanggup.

Namun, seorang ibu sanggup bergelumang dengan air longkang demi sesuap nasi.

Tidak merungut, sebaliknya wanita berkenaan bersyukur diberikan upah bagi membolehkan dia mengisi perut bersama anak-anak.

“Alhamdulillah, rezeki hari ini cuci longkang depan rumah jiran… jiran bagi upah RM10. Ibu beli sardin dan beras.

“Dapat masak, makan dengan anak sulung. Dari pagi tadi abang (panggilan anak sulung) puasa ye,” luahannya menerusi satu hantaran di Facebook.

Wanita ini juga kehabisan susu anak kecilnya.

Menurut wanita itu, upah mencuci longkang itu bagaimanapun masih belum cukup untuk membeli keperluan lain, termasuk makanan buat anaknya seperti yang dijanjikan.

“Ibu janji nak beli biskut yang abang suka tapi tak cukup duit. Nasib abang faham ibu… ibu janji nanti ibu beli, ibu janji!” katanya tanpa memaklumkan usia anak sulungnya.

Bukan sekadar biskut, si ibu juga tidak mampu untuk membelikan susu buat anak kecilnya.

Jelas wanita itu, dia terpaksa menggunakan air rebusan nasi bagi menggantikan susu anaknya buat sementara waktu.

“Kebetulan susu adik baby habis, ibu buat air rebusan nasi ganti susu. Malam ni adik baby minum ni dulu ye. Nanti ibu kerja lagi esok, ibu janji beli susu adik, dengan nasi untuk abang.

“Doa untuk ibu ye anak-anak. Semoga Allah jaga anak-anak ibu selalu. Bersyukur seadanya, selagi mana mampu, berusahalah,” katanya.

Janganlah kecam, saya tak minta bantuan dengan sesiapa… cuma kongsi cerita.
IBU
Luahannya yang dikongsi menerusi Facebook B40 Buat Perangai Apa Harini baru-baru ini menjadi tular.

Difahamkan, hantaran tersebut dipadamkan setelah menerima kecaman dan kritikan dalam kalangan netizen.

Menerusi nota kaki dalam luahan tersebut, wanita berkenaan menegaskan dia hanya mahu berkongsi pengalamannya.

Luahannya di grup Facebook.

Tanpa menjelaskan mengenai status dirinya, wanita itu menegaskan bahawa perkongsiannya bukan untuk meraih simpati.

“Janganlah kecam saya, saya tak minta bantuan dengan sesiapa. Saya cuma kongsi cerita apa saya buat hari ini seperti tajuk grup, salah ke saya?

“Facebook lama ada, tapi biarlah rahsia sebab saya ada masalah peribadi. Jadi, saya memang tak boleh bercampur dengan orang luar,

“Sebab itu saya tak boleh kerja dengan orang. Nak berurusan dengan saya boleh, silakan… saya bukan scammer (penipu) dan saya tak takut,” katanya.

PERHATIAN: Pihak Admin RealMerah tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Continue Reading

Isu Semasa

“ramai tak suka tapi betulnya pengantin insan OKU” – sedih video diejek hanya kerana lambat sarung cincin,rupanya ini cerita benar disebalik tirai

Published

on

“ramai tak suka tapi betulnya pengantin insan OKU” – sedih video diejek hanya kerana lambat sarung cincin,rupanya ini cerita benar disebalik tirai

Vide0 pengantin baru maIu-maIu kucing untuk bersentuhan buat kali pertama seteIah diijab kabul sering kali viral di media s0sial. Segelintirnya dianggap cringe 0leh netizen kerana para mempeIai se0lah acah-acah segan walhal perbuatan sebegitu akan meIambat-lambatkan majlis. Tidak ketinggaIan, sepasang suami isteri bernama Aidil dan Maisarah turut berdepan isu sama.

Alahai pengantin ni maIu-malu pulak

Beberapa hari lalu, vide0 mereka di sesi sarung cincin telah menjadi perhatian ramai. Dek kerana tind4kan si suami yang terIampau gemuruh dan Iambat menggapai jari isterinya sehingga terpksa dibantu orang lain, ramai menyifatkan mereka mengada-ngada disusuli 1001 ejekan lain.

Pengantin perempuan baru habis nangis

Namun di sebalik vide0 itu, rupanya tersimpan banyak haI lain yang tidak ketahui netizen. Jelas empunya vide0, Aidil jarang berkawan dengan perempuan dan sebab itulah dia sepertinya kek0k untuk menyentuh tangan si isteri. Berkaitan wajah Maisarah yang nampak tidak suka, sebenarnya dia baru habis men4ngis sejak sebelum sarung cincin lagi.

Perempuan tu OKU…Rasa se.dih bila ramai kec4m mereka berdua

Lebih menge.jutkan, 0rang terdekat mengesahkan kedua-dua pengantin ini sebenarnya berstatus ‘insan istimewa’. Sebab itulah reaksi yang ditunjukkan mereka menerusi dua rakaman itu tidak seperti raja sehari lain.

LIHAT VIDEO DISINI

Kredit : Twitter mashitahmashitah1 & Nabil Fikran10 / pnews.space

PERHATIAN: Pihak Admin RealMerah tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Continue Reading

Isu Semasa

Kembang tekak! Pekerja tak pakai sarung tangan, hanya berseluar pendek… mi pula selamba dilambak atas lantai!

Published

on

Kembang tekak! Pekerja tak pakai sarung tangan, hanya berseluar pendek… mi pula selamba dilambak atas lantai!

BAGI penggemar mi, video yang menunjukkan proses pembuatan bahan itu di kilang sebagaimana yang dikongsikan oleh seorang individu di media sosial pasti membuatkan anda kembang tekak.

Menerusi satu perkongsian di laman Twitter, pengguna bernama @ChiragBarjatya memuat naik video memaparkan proses pembuatan bahan itu dari awal dengan pekerja mengendalikannya dengan cara yang paling menjijikkan.

Bermula daripada mengendali doh dengan tangan tanpa sarung, sehinggalah memasukkan adunan ke dalam bekas kotor dan meletakkannya di atas lantai, klip itu sekaligus membuatkan rata-rata yang menontonnya mual.

“Bila kali terakhir anda makan mi di tepi jalan?” demikian kapsyen yang mengiringi video tersebut.

Video yang dimuat naik pada Rabu oleh Chirag yang juga pengasas kelab kejurulatihan kecergasan sehingga kini telah menerima lebih daripada 400,000 tontonan.

Difahamkan, video dirakam di sebuah kilang pemprosesan mi di India, namun tidak dinyatakan lokasi secara tepat.

“Proses membuat mi paling bersih di dunia. Mi datang sekali dengan serbuk masala yang lazat dan cirit-birit.

“Bagaimana anda tahu ia hanya digunakan oleh penjual tepi jalan dan bukan oleh restoran lima bintang?

“Kenapa tepi jalan? Restoran pun mesti menggunakan yang sama, bukan?” demikian antara komen netizen. – India.com

PERHATIAN: Pihak Admin RealMerah tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Continue Reading

Trending

WE ARA FAMILY NZ DIGITAL NETWORK