Connect with us

#CELEB

Kongsi pentas bersama ilmuan agama terkenal, Iqram Dinzly anggap diri belum layak – “Yang pergi bukan saya tapi Prinx Chiqy Dinzly”

Published

on

Kongsi pentas bersama ilmuan agama terkenal, Iqram Dinzly anggap diri belum layak – “Yang pergi bukan saya tapi Prinx Chiqy Dinzly”

KEHADIRAN pelakon Iqram Dinzly dalam majlis ilmu Lantunan Mahabbah Rasulullah yang berlangsung di Shah Alam pada malam Sabtu mencuri tumpuan ramai.

Bukan sekadar datang meraikan majlis tersebut, malah Iqram, 42, turut diberi kesempatan untuk duduk di atas pentas bersama penceramah terkemuka seperti Syeikh Muhd Zainul Asri, Ustaz Jafri Abu Bakar dan Ustaz Moqti Ahmad.

Terharu dengan peluang tersebut, Iqram dalam masa sama menyifatkan kehadiran pada majlis tersebut adalah sebagai Prinx Chiqy Dinzly iaitu satu karakter lain dirinya yang selalu berkongsi hal berkaitan agama di media sosial.

Iqram turut menjadi tumpuan pada majlis tersebut.

“Yang pergi itu bukan saya. Apabila mendapat jemputan saya katakan biarlah Prinx Chiqy yang pergi.

“Saya pun tak sangka dipanggil duduk di atas pentas. Mula hanya sama-sama masuk ke dalam dewan, kemudian Tuan Syeikh Zainul nampak saya dan beliau panggil untuk sama-sama di atas pentas.

“Saya rasa memang tidak layak untuk duduk sekali dengan mereka yang sememangnya arif dan cukup tinggi ilmu agama,” katanya kepada mStar.

ARTIKEL BERKAITAN: Iqram Dinzly anggap permintaan puak LGBT sebagai bebal, suruh pindah Australia

ARTIKEL BERKAITAN: Iqram Dinzly ‘sound’ artis baharu, zaman sekarang kena bijak ambil peluang… Gimik murahan tak perlu bayar

Terdahulu tular di satu akaun Instagram di mana pelakon itu yang pada awalnya hanya berdiri di bawah pentas dijemput naik dan seperti mendapat layanan VIP.

Bercerita tentang pengalaman pada malam tersebut, katanya dia sempat mendapat perkongsian dari Ustaz Jafri berkaitan hantaran yang selalu dimuat naik di laman sosial miliknya.

Secara tidak langsung ia memberi semangat buat Iqram untuk memanfaatkan medium tersebut sebagai salah satu cara menyampaikan kebaikan.

Kalau ada yang bercakap buruk saya hanya boleh bersyukur. Setiap kata-kata buruk itu amalan mereka akan dipindahkan kepada saya
IQRAM DINZLY
PELAKON
“Kata Ustaz Jafri manfaatkan sebaik mungkin apa yang sedang saya lakukan sekarang ini. Mungkin apa yang dibuat itu disalah tafsir oleh orang lain namun semuanya terserah kepada Allah untuk menilai.

“Katanya juga walau kita ini kurang amalan, tetapi mungkin kebaikan yang dikongsi itu boleh menjadi manfaat buat ‘timbangan’ kelak. Mungkin timbangan itu lebih banyak dari perkara buruk yang kita lakukan,” kongsinya.

Dalam masa sama Iqram juga tidak mahu ambil pusing pandangan sesetengah pihak yang menganggap dirinya tidak layak untuk berada di tempat tersebut.

Iqram akan terus gunakan media sosial untuk kongsi kebaikan.

Kata Iqram setiap kata-kata buruk itulah yang akan dikembalikan sebagai satu amalan baik buat dirinya.

“Kalau ada yang bercakap buruk saya hanya boleh bersyukur. Setiap kata-kata buruk itu amalan mereka akan dipindahkan kepada saya.

“Saya maafkan mereka sebab manusia ini ada pelbagai ragam dan sifat. Kita tidak boleh menafikan apa yang mereka rasa,” ujarnya.

PERHATIAN: Pihak Admin RealMerah tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

#CELEB

Perubahan Fizikal Almy Nadia Jadi Bualan, “Bukan Tak Nak Kurus Tapi…”

Published

on

Perubahan Fizikal Almy Nadia Jadi Bualan, “Bukan Tak Nak Kurus Tapi…”

Pelakon Almy Nadia sekali lagi menjadi bualan warganet selepas video terbarunya telah tular dikongsikan di media sosial. Perkongsian video tersebut telah mendapat perhatian ramai dan ramai yang berasa terkejut dengan perubahan fizikal isteri kepada Dato Fizz Fairuz itu.

Melalui video yang telah dimuat naik itu, Almy Nadia kelihatan sedang menaiki motorsikal dan video itu kemudiannya telah dikongsikan semula oleh peminatnya di Tiktok. Menurut sumber, video tersebut telah dirakamkan oleh suaminya sendiri Fizz Fairuz semasa Almy sedang mula menaiki motorsikal dalam kawasan perumahan mereka.

Aksi comel Almy Nadia itu turut membuatkan ramai yang geli hati dan terhibur melihat telatahnya membawa motor, dalam masa yang sama ada juga yang menegur perubahan fizikal pelakon wanita yang pernah popular dalam drama Dunia Baru itu. Almy kelihatan sangat berbeza sekarang jika dibandingkan keadaannya ketika sebelum berkahwin dahulu.

Ada juga yang meluahkan rasa bimbang dengan peningkatan berat mendadak pelakon itu yang mungkin akan memberi kesan kepada kesihatannya. Namun begitu, rata-rata netizen menganggap perubahan berat badan itu sudah menjadi perkara biasa yang dialami oleh orang yang telah berkahwin dan mempunyai anak.

Tambahan pula, bagi kaum wanita yang mempunyai anak, kebiasaannya berat badan mereka akan meningkat naik seiring dengan membesarnya anak-anak mereka. Sudah menjadi perkara biasa untuk orang yang lepas bersalin. Apabila meninjau di ruangan komen, pelbagai respon telah diberikan para netizen ekoran perubahan fizikal Almy Nadia yang dilihat sangat cantik di zaman aktif berlakon dahulu.

“Alah kita ni sama je, dah ada anak, badan sihat, bukan tak nak kurus tapi kurus tu tak datang kat kita dah”

“Sayang tu memanglah sayang, tapi lelaki ni kadang nak tengok yang cantik-cantik je, dia nampak dah berisi sangat , jagalah sikit datin badan tu”

“Kita yang wanita ni tengok pun memang dia cantik, tak perlu lah nak cakap dia tak cantik ke apa dengan fizikal dia macam tu”

Sekadar makluman, Almy Nadia dan Fizz Fairuz telah mendirikan rumah tangga pada April 2014 selepas kira-kira lapan tahun menjalinkan hubungan cinta. Pasangan itu telah dikurniakan 4 cahaya mata. Sebelum ini juga, Datin Almy kerap ditegur kerana perubahan fizikalnya selepas bersalin.

Pelakon yang berusia 36 tahun itu pernah membintangi beberapa buah drama dan filem. Antaranya ialah Nana Tanjung, Janji Kekasih, Hujan Teduh, Dunia Baru, Cinta Tak Bertepi dan Dunia Baru The Movie. Bakat Almy dalam dunia lakonan sememangnya tidak boleh dinafikan kerana pada zamanya beliau turut menjadi saingan kuat kepada Fasha Sandha, Diana Danielle, serta Fauziah Gous. Beliau mula menempatkan diri dalam dunia lakonan selepas menyertai pertandingan Dewi Remaja tahun 2005/2006.

Berikut adalah video yang telah mendapat perhatian itu:

Kita sebagai masyarakat yang melihat dari luar sepatutnya tidak perlulah terlalu menjaga tepi kain orang lain sehingga menimbulkan unsur-unsur buli cyber yang boleh menganggu emosi seseorang itu. Tindakan komen-komen negatif mengenai fizikal orang adalah satu tindakan yang tidak beretika sebagai pengguna media sosial. Apa yang terbaik kita mendoakan kesejahteraan mereka dan semoga perkara yang baik terus berlaku untuk mereka sekeluarga. Tindakan ‘body shaming’ ini haruslah dihentikan demi menjaga keharmonian alam media sosial.

Almy Nadia mendapat komen sebegini sejak dari awal kelahiran lagi sehinggalah hari ini, selepas beliau tidak aktif lagi dalam dunia lakonan, beliau kerap menjadi perhatian media sosial disebabkan isu fizikalnya. Sebaiknya kita doalah yang baik-baik untuk mereka, jaga jari anda masing-masing daripada menaip komen yang boleh menyakitkan hati orang lain.

PERHATIAN: Pihak Admin RealMerah tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.
Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Continue Reading

#CELEB

“Tiada Siapa Tahu Saya Makan Nasi Bungkus Sekalipun”-Noralbaniah Terpaksa Hubungi Pengarah

Published

on

“Tiada Siapa Tahu Saya Makan Nasi Bungkus Sekalipun”-Noralbaniah Terpaksa Hubungi Pengarah

“Saya takde sumber pendapatan lain, hanya lakonan satu-satunya sumber pendapatan saya”

Begitulah luahan pelakon senior Noralbaniah Rafi yang kini berusia 52 tahun. Beliau sudah berada dalam industri seni lebih dari tiga dekad lamanya.

Noralbaniah turut memaklumkan, dia sama sekali tidak kisah dan sanggup menebalkan muka untuk menghubungi mana-mana pengarah atau produser untuk bertanyakan sekiranya ada kekosongan pekerjaan sebagai pelakon.

Beliau memulakan kerjaya sebagai pelakon ketika baru sahaja berusia 19 tahun. Noralbaniah mengatakan, situasi sekarang sangat berbeza berbanding zaman mudanya dulu.

Kalau dulu, pelakon ni hany tunggu sahaja panggilan telefon daripada syarikat produksi, mesti ada tawaran lakonan, tapi sekarang , dengan adanya ujian pandemik C0vid-19, peluang untuk mendapat pekerjaan lakonan itu semakin sukar dan mencabar.

“Dalam keadaan sekarang ni, saya memang tidak boleh duduk diam sahaja tunggu orang panggil. Mesti ambil inisiatif.

“Kalau dulu, saya mungkin boleh bersenang-lenang, tunggu aje produk call, tapi sekarang, saya sendiri yang kena cari tawaran lakonan.

Noralbaniah turut mengakui yang dirinya tidak boleh hanya bergoyang kaki menantikan pekerjaan datang kepadanya. Usaha perlu dimulakan dari dirinya sendiri.

Beliau yang juga anak kelahiran Perak itu berkata, dia perlu lebih agresif bertindak untuk menghubungi syarikat produksi untuk bertanyakan sekiranya ada tawaran lakonan atau mungkin ada watak yang sesuai.

“Takde apa yang kita perlu malu, tak salah pun membuang ego. Saya pun memang tiada sumber pendapatan lain, lakonan sahajalah satu-satunya perkara yang saya tahu untuk dapat pendapatan.

“Saya pula mencari rezeki hanya bersendirian, jadi tak bolehlah terlalu memilih kalau ada tawaran, kongsinya.

Beliau yang juga ibu tunggal kepada seorang anak, Syara yang kini berusia 27 tahun berkongsi lagi, dia sangat bersyukur kepada mempunyai kakak dan abang yang sentiasa prihatin dengan nasib dirinya selepas pemergian suami tercinta 26 tahun lalu. Allahyarham suaminya Sudarman Daud telah pergi kerana kemalangan yang menimpa dirinya.

“Adik beradik banyak jugak bantu dari pelbagai segi, malah sokongan yang mereka berikan kepada saya buatkan hidup saya ni tak pernah rasa sunyi.

“Zaman terkini apabila C0vid-19 melanda di seluruh dunia membuatkan kehidupan saya sebagai anak seni semakin mencabar.

“Walaubagaimanapun saya tetap bersyukur, sebab tawaran berlakon masih tidak putus, malah saya juga kena sentiasa memperingatkan diri dan tidak terikut-ikut dengan gaya hidup mewah seperti artis lain, ujarnya.

Noralbaniah yang menjadi pelakon kepada filem Adik, Main-Main Hantu dan Kolej 56 itu berkongsi, dia cukup bernasib baik kerana habis sahaja sesi penggambaran, barulah Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) mula dikuatkuasakan.

“Jadi masa tu saya sempatlah menerima bayaran dari syarikat produksi. Hasil pendapatan tu saya gunakan dengan penuh jimat cermat untuk memenuhi keperluan harian.

‘Saya memang tiada sumber pendapatan lain, tambah lagi usia dah begini, saya akan lebih berwaspada dan tak habiskan duit sesuka hati.

Tiada siapa pun yang tahu saya makan nasi bungkus sekali pun.

Noralbaniah semasa berlakon dalam filem produksi Jakarta Indonesia bersama Hero popular ketika itu Rano Karno
Lagi satu, saya pun jenis yang tak pandai nak bermewah-mewah, mungkin sebab saya ni dah berumur, saya pun takde apa yang nak dipamerkan samada kesusahan atau kesenangan.

“Lagipun saya ni jarang mengemaskini media sosial, orang luar pun tak nampak dan tak tahu macam mana kehidupan saya hari ini.

“Orang luar pun tak pernah tahu mungkin ada hari-hari saya pergi makan di restoran mewah.

‘Tiada siapa juga yang akan tahu kalau ada makan nasi bungkus sekal, hal ini kerana saya hanya suka berkongsi hal berkaitan kerjaya saya di media sosial. Kongsinya.

Pelakon senior itu berkata, mungkin disebabkan faktor usia, pelakon drama Scammer itu kurang aktif untuk sentiasa mengemaskini media sosialnya.

Bagi beliau, kita tidak perlu takut sekiranya tidak mendapat tawaran berlakon kerana tidak selalu mengemaskini laman sosial, kerana beliau percaya dengan rezeki. Itulah yang dipegangnya.

Beliau pada awal dalam bidang lakonan dahulu adalah atas pelawaan pelakon dan pengarah Ahmad Fauzee, melihat kepada perkembangan terkini dan ramainya pelakon baharu yang muncul bagai cendawan tumbuh dan beliau sendiri kurang berminat untuk mengkritik mereka.

Bagi beliau, pelakon baharu perlu diberi peluang, bukannya terus dikritik.

“Saya tengok sekarang ni, kebanyakan pelakon baharu yang muncul tidak mempunyai bakat lakonan, sebaliknya masih lagi baru. Saya berpandangan kita perlu beri peluang dan masa untuk mereka untuk baiki kemahiran dalam dunia lakonan.

‘Semasa saya baru menceburi bidang lakonan dulu, saya pun baru berusia 19 tahun. Ahmad Fauzee lah orang yang bertanggungjawab membawa nama saya dalam dunia seni.

“Beliau juga banyak sangat beri tunjuk ajar dan berkongsi pengalaman sepak terajang dalam dunia seni.

“Saya pun memang tiada masalah untuk mengajar bakat baharu jika diberikan peluang atau ada yang ingin mendapatkan tunjuk ajar semasa di lokasi penggambaran.

“Tetapi, sekiranya mereka tidak berminat, terpulanglah kepada mereka, ujar Albaniah.

Kongsinya lagi,beliau pun tak pandai untuk bersikap sombong, sebaliknya dia juga tidak akan membalas semula dengan bersikap sedemikian kalau ada pelakon baharu yang bersikap sombong.

“Pada saya, saya akan cuba melayan mereka dengan baik, walaupun ada yang berlagak. Bukannya apa, industri kita ini tidak besar mana, bagaimana nak bekerjasama kalau asyik nak tunjuk sikap sombong.

“Lagipun saya tetap berpegang kepada pesanan bapa saya, kalau nak jadi pelakon, jangan mudah rasa diri hebat, kata-kata itulah yang saya pegang hingga ke hari ini. Katanya.

PERHATIAN: Pihak Admin RealMerah tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.
Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Continue Reading

#CELEB

Terkena buatan orang dan ditipu buat Andi Bernadee mahu tinggalkan dunia seni, masih dalam proses ‘healing’

Published

on

Terkena buatan orang dan ditipu buat Andi Bernadee mahu tinggalkan dunia seni, masih dalam proses ‘healing’

PENYANYI Andi Bernadee mendedahkan kes penipuan oleh individu dipercayai dan terkena buatan orang sebelum ini memberi kesan kepada kesihatan mentalnya.

Kata Andi atau Andi Azrul Andi Mapangile, 32, disebabkan itu juga dia mengambil keputusan untuk kurang aktif di media sosial selain banyak menolak tawaran kerja.

“Apa yang berlaku sebelum ini memberi tamparan hebat buat saya terutama kepada masalah kesihatan mental.

Andi pernah terfikir mahu tamatkan kerjaya seni.

“Ia memberi kesan sangat ketara sehingga sekarang ini kalau masuk ke set penggambaran drama saya susah nak hafal skrip.

“Sebab itu juga saya tidak aktif di sosial media. Kata orang tengah proses healing. Saya banyak bersendirian dan harap akan dapat kembali normal seperti biasa,” katanya kepada mStar.

Andi ditemui ketika sidang media pelancaran lagu terbaharunya kolaborasi dengan Ryan Bakery berjudul Raya Last Minit yang berlangsung di Kuala Lumpur pada Khamis.

Tambahnya masalah dihadapi ini membuatkan dia pernah terfikir untuk terus menutup akaun sosial media dan meninggalkan dunia seni.

Sekarang ini saya pun jadi susah untuk percaya kepada orang lain, tidak kiralah baru jumpa atau dah lama kenal.
ANDI BERNADEE
PENYANYI
“Apa yang berlaku membuatkan saya rasa nak terus hilang di sosial media dan berhenti dari bidang seni. Namun saya ada support system terbaik yang banyak membantu.

“Apabila saya cuba jauhkan diri dari sosial media, memang rasa aman. Kalau boleh saya tak mahu lagi buat sesuatu perkara yang hanya untuk memenuhi kehendak orang,” ujarnya.

Menurut Andi sepanjang tempoh cuba untuk memulihkan diri, dia banyak pergi bercuti dan Jepun antara salah satu negara yang pernah dilawati sebelum ini.

Bercuti ke luar negara antara cara Andi cuba pulihkan diri.

Berkongsi keadaan dirinya sekarang, penyanyi lagu Donde ini memberitahu dia masih belum pulih sepenuhnya dan berharap dapat kembali menjadi seorang yang berbeza.

“Saya boleh katakan keadaan saya sekarang 60 peratus okey. Saya sedia untuk kembali semula dengan Andi yang lebih baik. Seorang Andi yang tidak kisah lagi apa yang orang mahu katakan.

“Sekarang ini saya pun jadi susah untuk percaya kepada orang lain, tidak kiralah baru jumpa atau dah lama kenal,” jelasnya.

PERHATIAN: Pihak Admin RealMerah tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.
Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Continue Reading

Trending

WE ARA FAMILY NZ DIGITAL NETWORK