Connect with us

Viral

“Jangan tunggu dah patah tul4ng apa baru nak bertindak..” – Sering Jadi M4ngsa Panas Baran Suami, Wanita Lega Dicerai!

Published

on

isteri

PETALING JAYA – Tidak dinafikan, setiap hubungan suami isteri pasti akan ada berlakunya salah faham sehingga boleh mencetuskan perg4duhan, namun individu itu sendiri perlu bijak dalam mengawal em0si.

Lebih p4rah apabila perselisihan faham itu berlanjutan sehingga melibatkan kegan4san rumah tangga dan mengakibatkan keceder4an secara fizikal kepada pasangan.

Baru-baru ini seorang wanita berkongsi kisah hidupnya apabila terpaksa memilih untuk bercerai dengan pasangannya gara-gara sikap bekas suaminya itu yang panas b4ran dan sering bertindak di luar kawalan sehingga sanggup menceder4kannya.

isteri

Perkongsian @Ohh_Shuhadot itu telah mengundang pelbagai reaksi orang ramai dan rata-ratanya bersimpati dengan nasib wanita tersebut.

“Moga puan terus kuat, tapi tindakan yang bijak, jangan tunggu dah patah tul4ng apa baru nak bertindak, kita kena sayang diri sendiri dulu, kalau pasangan jenis kaki pu’kul, jangan terus dekat bersama lagi,” komen Cahaya Oyen.

Difahamkan juga, bekas suaminya itu terlibat dengan penyalahgunaan d4dah sehingga em0sinya sukar untuk dikawal disamping mempunyai kekasih hati yang lain.

Walaupun perasaan kecew4 dan s4kit dikhi4nati oleh suami sendiri, wanita tersebut dilihat sangat cekal menempuh ujian ini dan dia tetap mendoakan kebahagiaan lelaki itu serta turut mengingatkan agar tidak mengulangi sikap panas bar4nnya lagi.

“Saya kuatkan hati nak bercerita, 8 Januari 2022 kami disahkan bercer4i. Maaf tak dapat bertahan lama dengan awak.

“Walaupun kita dah tidak ada apa-apa hubungan, saya doakan awak bahagia walaupun bukan dengan saya, biarlah saya seorang yang rasa s4kit sebelum ini, jangan ulang sikap lama awak dengan orang baru,” luahnya. – KOSMO! ONLINE

Sumber : Kosmo.com

BACA JUGA:

Suami PukuI Isteri Cetus Kem4rahan Netizen!

isteri

PETALING JAYA – Tindakan seorang lelaki yang dipercayai memukuI isterinya ketika menunggang motosikal telah mengundang kem4rahan dan kec4man hebat daripada netizen.

Rakaman video berdurasi 12 saat yang tular di media sosial hari ini turut memaparkan seorang kanak-kanak dipercayai anak mereka dilihat membonceng motosikal yang sama dan duduk di tengah antara ibu bapanya.

Kejadian tersebut dipercayai berlaku di kawasan Klang, Selangor.

Rata-rata orang ramai tidak bersetuju dengan tindakan lelaki terbabit meskipun mempunyai alasan tertentu kerana ia turut mengundang bah4ya kepada pengguna jalan raya lain.

“Biar lambat kahwin, asalkan jangan salah kahwin,” kata Izzar Ishak.

“Lelaki macam ini tidak patut hidup dan berumah tangga,” ulas Aiman Farhana.

“Aku tengok pun dah rasa tr4uma, semoga aku dijauhkan daripada lelaki macam ni,” komen Su Ain.

Sumber : KOSMO! ONLINE

Viral

Bekas Penyanyi Rock Terkenal Beralih Kerjaya Menjadi Pengangkut Sampah Di Kawasan Perumahannya Demi Kelangsungan Hidup Menyara Keluarga

Published

on

By

Bekas Penyanyi Rock Terkenal Beralih Kerjaya Menjadi Pengangkut Sampah Di Kawasan Perumahannya Demi Kelangsungan Hidup Menyara Keluarga

Terkenal sekitar era 90-an, kisah Yazid juga pernah tular pada awal tahun gara-gara dia terpaksa mengambil upah mengangkut sampah di kawasan kejiranannya demi kelangsungan hidup untuk menyara keluarga.

Umum mengenali Yazid yang popular dengan lagu Bila Bunga Dipetik Orang dan Kerana Menyintaimu nyanyian kumpulan Sejati yang pernah menjadi siulan anak muda.

” Saya ambil keputusan pulang semula ke kampung halaman pada tahun 2002…”

Itu luahkan penyanyi Yazid Alias, 55, yang berkongsi cerita kehidupan terkininya terpaksa berdikari untuk menyara keluarga setelah nekad pulang ke kampung halaman dan meninggalkan kerjaya sebagai penghibur di Kuala Lumpur.

Meskipun perjalanan seni kumpulan yang berasal dari Slim River, Perak ini tidak segah berbanding penghibur yang lahir sezaman dengannya ketika itu, namun berjaya meninggalkan karya untuk diingati peminat sudah memadai.

” Waktu itu saya bermain muzik di sebuah pub di ibu kota. Jadi memang setiap hari saya akan pulang ke rumah lewat malam dan adakalanya sehingga pagi.

” Saya fikir semula sampai bila nak hidup dalam keadaan macam ini. Lagi pun isteri baru sahaja melahirkan anak pertama.

” Saya fikir kalau tinggal di kampung pun masih boleh teruskan karier nyanyian dan terbukti apa yang saya rancangkan itu berjalan dengan baik.

” Kehidupan cukup teratur. Walaupun waktu itu masih tiada pekerjaan tetap namun tawaran menyanyi masih ada.

” Boleh dikatakan setiap minggu saya terima jemputan menyanyi di merata tempat,” ujarnya membuka bicara.

Meletakkan nyanyian sebagai fokus utama, langkahnya tidak pernah tersasar. Pengalaman lampau dijadikan rujukan buat individu di luar sana menilai bakatnya.

Sekali lagi dia menyambut rezeki yang hadir apabila diberi peluang menjadi jurucakap bagi sebuah institusi pinjaman perumahan dalam menjayakan siri program bertemu pelanggan.

Tidak bernoktah di situ, bakatnya terus mendapat perhatian apabila selepas itu dia disambar pihak kementerian dan melantiknya menguruskan beberapa acara yang dijayakan oleh Ahli Parlimen Bentong, Datuk Seri Liow Tiong Lai yang ketika itu menjawat jawatan Menteri Kesihatan dan seterusnya Menteri Pengangkutan.

” Waktu itu banyak program kementerian saya jayakan bersama Ropie daripada kumpulan Cecupak.

” Namun biasalah kerja macam ni bukanlah tetap. Bila ada event tu barulah ada job. Jadi setiap bayaran yang dapat tu kena belanjakan secara berhemah.

” Namun kehidupan mula terkesan selepas w4bak COVlD-I9 meIanda negara pada awal tahun lepas.

” Bermula dari situlah pendapatan saya mula terjejas, apatah lagi ketika itu sebarang penganjuran majlis sudah tidak dibenarkan,” katanya.

Keluar seawal 9 pagi mencari nafkah

Akui buntu memikirkan hari mendatang, apatah lagi ada mulut yang perlu disuap dan perut yang perlu diisi, dia akhirnya mengambil keputusan untuk beralih kerjaya dengan menjadi pengangkut sampah di kawasan perumahannya di Rancangan Perumahan Tersusun (RPT) Kampung Balun, Slim River.

Buang rasa malu, baginya mencari rezeki halal sudah cukup bermakna dari meminta-minta.

Berbekalkan motosikal kepunyaannya yang diubahsuai menjadi roda tiga, seawal 9 pagi dia sudah keluar mencari nafkah.

Bebannya sedikit ringan apabila anak bongsu lelakinya yang berusia 12 tahun turut membantu ketika cuti persekolahan.

” Saya tidak pernah rasa malu untuk lakukan kerja ini walaupun satu ketika dahulu pernah popular dan dikenali ramai. Alhamdullillah, jiran-jiran dan penduduk setempat juga sentiasa memberi sokongan.

” Walaupun ramai beranggapan kerja ini bergelumang dengan bau sampah yang busuk, namun saya tidak pernah merungut. Sekurang-kurangnya dapat sara kehidupan keluarga.

” Saya juga tidak pernah berasa malu kerana ini kerja yang halal dan mampu memberi rezeki buat kami sekeluarga,” katanya.

Menurutnya lagi selesai memungut sampah dari kawasan persekitaran, dia akan memunggah sampah-sampah tersebut ke dalam tong sampah besar yang disediakan pihak berkuasa tempatan (PBT) berdekatan Taman Tasik Yang Dipertua (YDP) Slim River.

Menzahirkan ucapan terima kasih kepada rakan-rakan artis yang datang bertanya khabar selepas tersiar kisah kehidupannya baru-baru ini, dia menganggap jalinan ukhuwah antara mereka sebagai anak seni tidak pernah terpadam walaupun sudah lama hilang dari radar industri hiburan tanah air.

Setiap yang bergelar manusia pastinya pernah melalui pahit getir, ujian dan dugaan. Kepayahan mengharungi cabaran hidup serta kesedihan adalah aturan yang ditentukan oleh Maha Esa.

Situasi tersebut adalah ujian yang diturunkan oleh Allah SWT terhadap hamba-Nya untuk menduga kekuatan iman dalam diri. Sama ada besar atau kecil ujian itu terserah kepada-Nya.

Begitu juga dengan apa yang terjadi kepada bapa kepada empat orang anak ini. Setelah diuji dengan kehilangan kerjaya sebagai penghibur, kini timbul pula msaIah kesihatan yang menimpa dirinya.

Katanya pnyak1t kencing manis yang dihadapi ketika ini sedikit sebanyak mengganggu rutin hariannya, terutama dalam soal mencari rezeki.

” Menurut doktor bacaan gula dalam d4rah saya agak tinggi sekarang ini. Pernah sehingga mencecah 29 dan 30 mmo/L melepasi paras normal.

” Buat masa sekarang saya terpaksa jaga kesihatan dengan menjalani rawatan doktor di samping mengamalkan ubat-ubat tradisional dan herba.

” Pnyak1t kncing manis ni sedikit sebanyak mengganggu rutin harian. Kesannya badan cepat letih, tenaga berkurangan dan tekak sentiasa berasa haus.

” Adakalanya saya tidak mampu mengawal tekanan dan emosi. Pantang ada yang tak kena mulalah timbul perasaan marah.

” Jadi kalau rasa macam tu datang saya akan cepat-cepat keluar bawa diri sebentar. Biasanya saya ke masjid untuk tenangkan diri.

Sokong Yazid dengan membeli produk beliau

Tambahnya lagi dia perlu melakukan kerja untuk mengembalikan semula tenaga dalam dirinya. Setiap peluh yang keluar ibarat memberi suntikan semangat baru buatnya. Tidak mahu mengalah walau dalam keadaan sulit, dia cekal walau terpaksa bergelut meneruskan kehidupan.

” Rezeki Allah itu luas, jadi sedaya upaya saya akan terus berusaha untuk menyara keluarga.

” Kini selain daripada lakukan kerja harian, saya juga ada buat bisnes kecil-kecilan sebagai stokis menjual produk pengilat kenderaan jenama FROFIX di Slim River.

” Kepada sesiapa yang ingin mencuba produk ini bolehlah hubungi saya di talian 017-5091582.

” Prinsip saya bukan ingin meminta-minta. Selagi ada kudrat dan nyawa, insya-Allah saya akan terus berdikari.” katanya mengakhiri perbualan.

” Saya bukan bermaksud ingin meraih simpati atas kesusahan yang dihadapi, namun jika ingin membantu inilah jalan terbaik menyokong perniagaan saya.

Sumber:utusan

Continue Reading

Viral

Kereta Jenis Honda Yang Tersadai Kira-kira 7 Atau 8 tahun, Sudah Berdebu Masih Terparkir Di KLIA Yang Dipercayai Milik Salah Seorang Penumpang MH370

Published

on

By

Kereta Jenis Honda Yang Tersadai Kira-kira 7 Atau 8 tahun, Sudah Berdebu Masih Terparkir Di KLIA Yang Dipercayai Milik Salah Seorang Penumpang MH370

Mencatat sejarah hitam buat negara pada Awal pagi 8 Mac 2014 apabila Penerbangan Malaysia Airlines iaitu pesawat MH37o dalam perjalanan dari Kuala Lumpur ke Beijing, China.

Komunikasi terputu$ dengan menara kaw4lan trafik udara dan seramai 239 penumpang dan anak kapal hi1ang dalam perjalanan itu.

Bermula saat itu, ger4kan mencari dan menyel4mat besar-besaran mel1batkan pelbagai negar4 dilakvkan. Namun, semuanya menemui jalan bvntu. Lapan tahun berlalu, bukan sahaja bangka1 pesawat, malah ceb1sannya juga lenyap begitu sahaja.

Bagaimana pe$awat MH37o boleh h1lang begitu sahaja daripada radar?

Hari silih berganti, namun pender1taan dan ke$edihan yang ditanggvng oleh keluarga penumpang dan anak kapal masih dirasai.

Penantian yang tiada penghujung


Terbaharu, perkongsian seorang pengguna TikTok @yourjiranstory jelas mengimbau memori lama.

Individu tersebut berkongsi sebuah video memaparkan sebuah kereta jenis Honda yang tersadai kira-kira 7 atau 8 tahun di parkir lot Lapangan Terbang Antarabangsa (KLIA) yang dipercayai milik salah seorang penumpang ataupun anak kapal MH37o.

Apa yang meruntvn j1wa, kereta tersebut dilihat telah disaluti debu tebal dan sehingga kini masih tersadai kerana tuannya masih belum pulang dalam penerbangan selama 8 tahun lepas.

Kereta tersebut tidak boleh dialihkan kerana tayarnya masih diclamp. Perkongsian tersebut mengvndang rasa $edih warganet yang turut meninggalkan berbagai komen.

Video:

Komen Netizen:

Sumber: TikTok @yourjiranstory

Continue Reading

Viral

“YouTuber Paling Humble!”- Dah Kaya Pun Berniaga Air Balang, Sikap Merendah Diri Syahmi Sazli Dipuji

Published

on

By

humble

YouTuber paling ‘humble’

Baru-baru ini, Syahmi Sazli sekali lagi mendapat perhatian warganet yang memuji sifat merendah dirinya apabila dia menjalankan perniagaan air balang berhampiran pejabatnya di Jalan Sultan Omar terletak di Kota Bharu.

humble

Muhd Syahmi Sazli (lahir 23 Mac 1995) merupakan seorang pelakon, pengarah, penerbit lagu dan selebriti internet Malaysia. Beliau mula dikenali menerusi video pendek pertama arahannya, Baso Jate Pilih Rupo pada 2017 dan sebagai pelakon dan pengarah filem sulungnya, Mael Totey The Movie yang dikeluarkan pada 2020. Pada Januari 2021, beliau dianugerahkan Ikon Pengarah Muda yang disampaikan oleh Perbadanan Kemajuan Filem Nasional (FINAS).

Kejayaan dicipta pengarah berusia 27 tahun itu tidak perlu dipertikaikan lagi.

humble

Namun demikian, walaupun kerjayanya sudah berada di puncak, Syahmi masih memilih untuk berniaga sambil mengamalkan konsep bersedekah.

Seorang pengguna aplikasi TikTok, @milobenggg_ memuat naik satu video memaparkan suasana di gerai Syahmi yang turut dibantu oleh isterinya Anissa Faizul.

Menerusi laman Facebook baru-baru ini, Syahmi memaklumkan perniagaannya ‘laku keras’ dan mendapat sambutan ramai selepas ditularkan pengunjung yang singgah membeli air balang tersebut.

humble

Meninjau ke ruangan komen di TikTok @milobenggg_, rata-rata senang hati melihat sikap ‘humble’ YouTuber berasal dari Kelantan itu selain mendoakan agar dia terus dimurahkan rezeki.

Air viral sedap

Suka tengok, banyak bersedekah tanpa rakam

humble

Sumber: TikTok milobenggg_ , Facebook Syahmi Sazli, Caramohon

Continue Reading

Trending

WE ARA FAMILY NZ DIGITAL NETWORK