Connect with us

Viral

Ada Mengadu Penat, Wanita MeninggaI Dunia Dalam Tidur Ketika Berpantang

Published

on

Adik2 semua.. especially adik2 yg kahwin muda.. berpntanglah elok2. Jgn tunjuk hebat lepas bersalin buat kerja berat2, g kedai g shopping mall beli brg, mkn x pantang, mandi air sejuk, mnum air sejuk. Padahnya pd badan kita dalaman yg kita x nampak. Tau2 or tiba2 jd mcm dlm kisah ni??? Menyesal pon xd guna. Suami ada, suruh suami buatkn utk kita. Itu gunanya berkahwin n ada suami.

Please read utk iktibar

Al-Fatihah

Salam Takziah. Cikgu Siti Rohana Redzuan (Sesi petang) smk bandar putra telah meninggal dunia, pada jam 8 malam, bersendirian dgn 2 anak di rumah. Dijumpai pada jam 8 malam oleh suami selepas pulang kerja.

Dia baru lepas bersalin. Anak nya kedua baru 48 hari. Ce4ser. Katanya pend4rahan tempat dia ce4ser..

Masa jumpa, anaknya yang baby nangis dah tak keluar suara. Anaknya yang pertama menyusu jugak time maknya dah takde tu. sbb dah lapar sgt. Nangis sampai muntah2.
Husbandnya balik rumah gelap. Baru tgk anak isteri semua atas katil..

Share kisah cikgu sek anak di smk banda putra .. mungkin ada yg mengenali arwah.
Cara die meninggal sangat syahdu..

Suami die kerja pengerang bawa lori..plan malam td x balik tp kol 8mlm die smpai uma..uma bergelap…

Masok je uma..ank menanges…yg si abg tgh susu tek arwah..yg bby tgh mananges smpi xdgr sore..ms tu arwah da terbaring dgn mulut berbuih..hidung berd4rah…

Adik ipo ade dtg nk hantar mknn kul 3pm…panggil2 xde yg sahut…pastu die pegi cmtu je sbb ingt akk nye tgh mandi ke ape ke…

Pastu Jiran(cina) dgr baby menanges2..bila panggil2 xde yg sahut…

Blh byg x..keadaan anak2 kecik tu mcm mn masa maknye pergi…

Hasil post mortem.. Peparu berair..j4ntung da bengkak…

Arwah hanya mengadu penat je kat suami… suami suh berehat…
Jaga diri ye Adik2 lps bersalin….Jaga diri Masa pantang tu penting….peringatan utk diri sendiri juga.

berpantang
Tambahan :

Sedikit renungan utk diri sendiri,ahli keluarga dan rakan2.

Menantu perempuan jiran along baru meninggal dunia semalam. Kem4tiannya dianggarkan dalam jam 1 sehingga 2 ptg . Hasil post mortem..menurut suami arwah..jantung bengkak dan paru2 berair. Namun arwah tidak mempunyai kedua2 peny4kit ni.

Arwah meninggalkan 2 anak. Yang sulung lelaki berusia 1 tahun lebih, manakala yang bongsu perempuan berusia 1 bulan lebih . Kedua2nya menyusu badan. Kem4tiannya disedari ketika suami baru balik kerja dalam lingkungan 8 mlm semalam .

Utk pengetahuan semua..arwah tinggal bertiga di rumahnya.ketika pulang dari kerja..si suami mendapati isterinya sudah kaku di atas katil. Lebih sedih apabila si suami melihat anak sulungnya sedang menyusu di badan isterinya manakala si adik sudah lesu. Mungkin sebab lapar yang teramat sangat .

Arwah merupakan seorg guru dan rakan kepada isteri along. seorg yg sangat baik dgn anak2..org tua..jiran2

D0ktor cakap dari post m0rtem gak menunjukkan arwah keletihan dan meninggal ketika tidur. Letih mungkin kerana anak2 masih menyusu badan dan stress.

Akibat str3ss…jantung mengepam terlalu laju dan membengkak dan oksigen gagal disalurkan keseluruh badan . Ini hanya asbab saja. Semuanya telah tersurat. Banyak pengajaran boleh diambil.
Sama2 kita hadiahkan al fatihah kepada sahabat isteri along. Semoga rohnya dicucuri Rahmat.

~c&p~ from fb kak Rean Berhanudin
* Kisah berlaku lebih kurang setahun lalu. Bersama-samalah ambil iktibar daripada cerita ini..

Sumber : Viral Johor

Viral

Gara-gara pusat kesihatan didakwa enggan meminjamkan ambulans, jenazah terpaksa diusung dengan berjalan kaki sejauh 13 kilometer

Published

on

By

Gara-gara pusat kesihatan didakwa enggan meminjamkan ambulans, jenazah terpaksa diusung dengan berjalan kaki sejauh 13 kilometer

Indonesia, gara-gara sebuah pusat kesihatan didakwa enggan meminjamkan ambulans. Jenazah seorang wanita terpaksa diusung dengan berjalan kaki sejauh 13 kilometer (km),

Menerusi satu video berdurasi 25 saat, jenazah yang berada di dalam keranda diusung oleh beberapa orang yang berjalan kaki di jalan raya.

Mengesahkan kejadian yang berlaku, Fenny Tadius yang merupakan anak saudara kepada jenazah menjelaskan ibu saudaranya dirawat di sebuah pusat kesihatan, Isnin lalu.

Namun, keadaan ibu saudaranya semakin tenat sehingga keluarga mahu membawanya pulang untuk dirawat di rumah.

“Maka pihak keluarga meminta pihak pusat kesihatan untuk menghantar ibu saudaranya pulang kerana keluarga fikir bahawa apabila orang tua kami meninggal dunia, tidak akan diantar oleh ambulans.

“Ini kerana terdapat kenyataan daripada pihak pusat kesihatan bahawa ambulans tidak boleh menghantar jenazah,” kata Fenny kepada Kompas.com pada Ahad.

VIDEO :

Bagaimanapun kata Fenny, permintaan keluarganya ditolak oleh pusat kesihatan tersebut.

Pasrah dengan keadaan itu, keluarga Fenny menjaga ibu saudaranya sehingga meninggal dunia pada Selasa.

Fenny dan keluarganya mengakui kecewa meskipun ibu saudaranya meninggal dunia, pihak pusat kesihatan tetap menolak untuk menghantar jenazah.

Pusat kesihatan didakwa menegaskan bahawa ambulans hanya digunakan untuk membawa pesakit yang sedang sakit.

Keadaan tersebut membuatkan keluarganya terpaksa mengusung jenazah pulang ke rumah sejauh 13km.

Susulan kejadian yang tular, ketua daerah Mamuju, Sutinah Suhardu memohon maaf dan kesal dengan tindakan pusat kesihatan berkenaan yang tidak mempunyai inisiatif untuk menghantar jenazah.

Sutinah turut mengarahkan semua ketua pusat kesihatan supaya mengendalikan penghantaran jenazah dari pusat kesihatan ke rumah pengebumian sekiranya tidak berlaku kecemasan di pusat masing-masing.

Komen Netizen Malaysia :


Sumber : mstar

Continue Reading

Viral

Suami didakwa tergamak membuang isterinya yang terlantar s4kit akibat str0ke dalam hutan

Published

on

By

Suami didakwa tergamak membuang isterinya yang terlantar s4kit akibat str0ke dalam hutan

Indonesia – Sudah tidak sanggup lagi menjaga, seorang suami didakwa tergamak membuang isterinya yang terlantar s4kit akibat str0ke dalam hutan.

Memetik Tribunnews, kejadian tersebut menjadi bualan netizen selepas seorang individu memuat naik kisah tersebut di laman Facebook miliknya pada 9 Ogos 2022 lalu.

Menerusi gambar yang dimuat naik, kelihatan seorang wanita yang tengah duduk di bawah sebatang pokok besar dengan hanya beralaskan sehelai kain.

Difahamkan, wanita tersebut berasal dari Desa Lewo Baru Kecamatan Malangbong ditemui di sebuah kawasan hutan Cikampek.

Menurutnya, dia telah tiga hari ditinggalkan oleh suami dan telah dibawa keluar dari kawasan tersebut serta dibawa di pejabat perhutanan.

“Jika ada sesiapa yang mengenali beliau sama ada jiran dan sebagainya, minta jasa baik kalian untuk menghubungi keluarganya, terima kasih,” tulis Andree, lapor Tribunnews.

Dalam pada itu, ketua Kampung Lewo Wetan, Nova Wylian mengaku Ikah merupakan penduduk di kampungnya. Namun, menurutnya dia dan suaminya telah berpindah ke Cianjur.

Memetik Tribunnews, wanita warga emas itu ditinggalkan dipercayai kerana si suami sudah tidak sanggup lagi menjaganya.

M4ngsa telah dibawa ke h0spital wilayah Karawang untuk pemeriksaan kesihatan. Keluarga wanita tersebut sudahpun maklum dengan lap0ran itu dan akan membawanya pulang ke rumah.

Sumber : Siakapkeli

Continue Reading

Viral

Aksi gel3k Shima bersama Aliff dikec4m teruk netizen, “Kalau kata luc4h itu mungkin kerana mereka terlalu banyak berimagin4si”

Published

on

By

Aksi gel3k Shima bersama Aliff dikec4m teruk netizen, “Kalau kata luc4h itu mungkin kerana mereka terlalu banyak berimagin4si”

Penyanyi B4by Shima turut menerima tempias kec4man netizen gara-gara video teaser lagu baharu yang dimuat naik oleh usahawan Datuk Seri Aliff Syukri kerana dilihat kurang sopan ekoran bergel3k dan berpakaian mencolok mata.

Shima atau Nur Ashimah Ramli, 30, enggan ambil pusing dengan komen pedas netizen malah sudah terbiasa dengan situasi berkenaan.

Baginya, 4mengatakan aksinya keterlaluan atau luc4-h hanyalah imaginasi penonton yang terfikir ke arah itu.

Aksi gel3k Shima bersama Aliff dikec4m teruk netizen

“Saya tidak ambil kisah dengan komen netizen lagi sebab memang tidak boleh dikawal apa yang mereka mahu katakan. Kalau kata luc4h itu mungkin kerana mereka terlalu banyak berimagin4si.

“Biarlah orang nak kec4m. Saya tidak boleh halang semua itu,” katanya kepada mStar.

Sementara itu, Shima turut menjawab kekeliruan peminat tentang kerjasama bersama Aliff dalam lagu berjudul Baby Sayang itu kerana sebelum ini hubungan mereka dikatakan tidak baik.

Berada di bawah satu syarikat pengurusan, Shima menjelaskan tidak menjadi kesalahan untuk mereka berduet dalam lagu tersebut dan isu pertelingk4han antara mereka sebelum ini sudah pun selesai.

“Saya ada bertemu Aliff sebelum ini dan kami saling bermaaf-maafan. Cuma perkara tersebut saya tidak pernah kongsi di media sosial. Semuanya sudah selesai.

Kalau kata luc4h itu mungkin kerana mereka terlalu banyak berim4ginasi

BABY SHIMA

PENYANYI

“Sekarang kami di bawah syarikat pengurusan yang sama, jadi apa salahnya buat kerjasama dengan tampil lagu baharu ini,” jelasnya.

Terdahulu video yang dimuat naik oleh Aliff mendapat respons netizen yang merasakan aksi mereka keterlaluan.

Shima enggan ambil pusing kecaman netizen.

Isu ini juga mendapat perhatian pendakwah bebas Da’i Wan Dazrin yang menganggap tegvrannya terhadap Aliff sebelum ini sia-sia kerana masih terus melakukan kaedah pemasaran sebegitu.

Sebelum ini Aliff dipanggil oleh pihak Suruhanjaya Komunikasi & Multimedia Malaysia (SKMM) untuk memberi keterangan dan menerima krit1kan teruk selepas tampil dengan lagu Kelepok Raya yang menunjukkan aksi lelaki l3mbut menari.

Sumber : mStar

Continue Reading

Trending

WE ARA FAMILY NZ DIGITAL NETWORK