Tuesday, February 19, 2019
Utama Blog
Hai pembaca. Bila tgk tajuk, nama lelaki mesti korang pikir aku nak cerita pasal b0yfriend atau suami kan? Actually NO. Aku nak cerita pasal Amir, Anak buah aku. Aku ni maksu die. Jarak umur kami hanya 7 tahun. Ibarat kakak dgn adik. Tapi maklumlah abg ngah aku gatal merenyam, jadi umur 21 dah heboh nak berbini. Amir anak sulung dari...
Suami ajak makan nasi lemak yang femes. orang beratur panjang, jadi suami pergi beratur, aku dan anak2 tunggu dimeja,sambil2 tunggu mata melilau tengok kawasan tu,tiba2 nampak satu kejadian pelik,pekerja kedai tu keluar masuk tandas bawak periuk nasi,timbul keraguan lalu aku siasat, Terkejut beruk aku rupanya mereka….ish2 bahaya.. Pelik Pekerja Kedai Makan Keluar Masuk Tandas Bawa Periuk Nasi..Wanita Ini Siasat, Rupanya...
Soal : Macamana nak tolong ayah dalam kobor? Jawab : Sebagai anak sebaiknya selalu mendoakan kebaikkan dan memohon keampunan Allah untuk ayah yang telah meningghal dunia, selalu bersedekah dan menderma dan dan banyakkan amal solih niatkan untuk ayah, mematuhi hukum syarak dalam segenap aspek kehidupan supaya ayah turut mendapat menafaatnya walau pun sudah meningghal dunia. Hubungi silaturrahim dan muliakan kawan-kawan ayah. Soal :...
MINAT dalam bidang nyanyian sejak awal remaja lagi, Fairuzziha Hazwany Mohamad Yusoff atau Soffwany, 29, ketika itu begitu mengagumi populariti Datuk Siti Nurhaliza sehingga memasang impian untuk turut menjadi seorang penyanyi suatu hari kelak. Namun, dia yang baru mengenal dunia terpaksa memendam hasrat tersebut dan menjalani kehidupan biasa seperti remaja lain. Ketika hadir ke studio Utusan Malaysia baru-baru ini, dia kelihatan...
Banyak kebaikan telur separuh masak ni. Boleh turunkan berat badan & cegah penuaan. Tentu ramai yang suka menikmati telur separuh masak ini pada waktu bersarapan pagi. Sejak zaman dahulu lagi, telur rebus dianggap sebagai menu sihat untuk sarapan pagi kerana mengandungi nutrisi penting protein, riboflavin dan selenium.Tambahan pula semua nutrisi tersebut sememangnya diperlukan oleh tubuh, terutama buat kanak-kanak yang sedang...
Pasti ramai yang pernah makan kentang yang dah keluar tunas dan selalunya kaum ibu yang akan selalu jumpa kerana kerap berada di dapur disebabkan ianya disimpan dalam jangka masa terlalu lama. Selalunya kentang yang dah bertunas tu, ramai yang terus makan saja kerana sayang nak buang sebab disimpan dalam kuantiti yang banyak. Tetapi, sebenarnya tindakan sebegitu adalah sangat memberhaya kepada kita...
Ibu yang baru pertama kali menyusukan bayi, tentu pernah dengar nasihat-nasihat sebegini: “Bila menyusu baby tu, tukar-tukar la kiri dan kanan” “Ha a betul tu. Yang belah kanan tu air, yang kiri tu nasi jadi baby kena minum kedua-duanya sekali” Entah kenapa, bayi pula lebih suka menyusu belah kiri saja. Bila suakan belah kanan, sekejap saja dia menghisap. Bila ada...
SEORANG saksi memberitahu Mahkamah Koroner Shah Alam, dia melihat kesan tapak kasut pada tubuh anggota bomba, Muhammad Adib Mohd Kassim yang cedera pada insiden rusuhan berhampiran Kuil Sri Maha Mariamman, di USJ 25, Subang Jaya, 27 November tahun lalu. R Narresh, 30, kru teknikal berkata, dia melihat keadaan itu secara dekat ketika dia dan mangsa berada di dalam bucket (bahagian...
A. Zaman Kuno 1. Mesir Kuno, Israel Kuno, dan Yunani Dahulu pada zaman Mesir Kuno, peradaban Mesopotamian (abad ke-8 sebelum Masehi) orang-orang di Mesir Kuno beranggapan bahwa dunia mereka berbentuk seperti piring yang dikelilingi oleh laut. Dalam Mesir Kuno, Laut yang mengelilingi daratan disebut Kun (yang berarti laut). Sedangkan daratan disebut sebagai nbwt (yang berarti tanah kering).Pemikiran seperti ini tidak hanya...
Waktu subuh adalah waktu yang sangat banyak keberkatan. Pelbagai amalan yang berkait dengan waktu subuh dan fadilatnya sangat besar. Antaranya solat sebelum subuh 2 rakaat yang pahalanya seperti seisi duni,zikir dan sebagainya. Seringkali kita lihat, ramai juga yang datang berjemaah di masjid. Dan sudah semestinya ada yang solat di rumah. Tetapi terlalu ramai orang yang tidak mengetahui kelebihan-kelebihan atau fadhilat...

MOST POPULAR

HOT NEWS